Reklama
Rozwiń
Reklama

Pandemia odwraca uwagę firm od PPK

Na tydzień przed końcem terminu na zawarcie umowy o zarządzanie PPK zrobiła to trochę ponad połowa małych i średnich firm. – Nie ma powodu do niepokoju – uspokaja PFR. – Firmy są teraz zajęte walką ze skutkami pandemii – mówią jednak eksperci.

Aktualizacja: 20.10.2020 18:20 Publikacja: 20.10.2020 18:16

Pandemia odwraca uwagę firm od PPK

Foto: Adobe Stock

Trwają drugi i trzeci etap uruchamiania programu pracowniczych planów kapitałowych. Do 27 października małe i średnie firmy muszą podpisać umowy o zarządzanie PPK z wybranymi przez siebie instytucjami finansowymi. Do tej pory Polski Fundusz Rozwoju, który nadzoruje wdrażanie PPK szacował, że obowiązek ten obejmuje niemal 20 tys. średnich firm, które zatrudniają łącznie 2 mln pracowników. Do tego dochodzi blisko 58 tys. małych firm, które łącznie zatrudniają 1,7 mln pracowników. Okazuje się jednak, że firm objętych nakazem uruchomienia PPK w drugim i trzecim etapie tego programu jest mniej.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Finanse
Ukraina znów bez porozumienia z wierzycielami. Restrukturyzacja w zawieszeniu
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Finanse
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Finanse
BLIK o atakach hakerów. „Bezpieczeństwo użytkowników nie było zagrożone”
Finanse
Duża awaria Blika, nie działają płatności. Operator: Obserwujemy zewnętrzny atak
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Finanse
Silny jak polski konsument. Leasing liczy na inwestycje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama