Reklama
Rozwiń
Reklama

Na luty lekkie przesunięcie z obligacji do akcji

Zarządzający na nowy miesiąc dokonują kilku zmian w swoich portfelach funduszy. W efekcie – średnio – nieco rośnie znaczenie akcji kosztem obligacji.

Publikacja: 06.02.2023 03:00

Na luty lekkie przesunięcie z obligacji do akcji

Foto: AdobeStock

W styczniu każda z głównych grup funduszy przyniosła zyski, dlatego niezależnie od struktury aktywów poszczególnych portfeli funduszy za nami bardzo udany miesiąc.

Styczniowe zyski sięgają od 3,4 proc. do 6,9 proc. Przypomnijmy, że obligacje w zeszłym miesiącu stanowiły średnio 55 proc. aktywów portfeli, choć w jednym przypadku zaangażowanie w jednostki dłużne było 100-proc. Z kolei w akcjach na starcie roku zarządzający przeciętnie mieli 39 proc. aktywów. Dodajmy, że najlepszą grupą funduszy w pierwszym miesiącu nowego roku były akcje polskich małych i średnich spółek, które średnio zarobiły po 7,4 proc.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Finanse
Ukraina znów bez porozumienia z wierzycielami. Restrukturyzacja w zawieszeniu
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Finanse
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Finanse
BLIK o atakach hakerów. „Bezpieczeństwo użytkowników nie było zagrożone”
Finanse
Duża awaria Blika, nie działają płatności. Operator: Obserwujemy zewnętrzny atak
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Finanse
Silny jak polski konsument. Leasing liczy na inwestycje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama