Międzynarodowa firma kurierska UPS pomiędzy Świętem Dziękczynienia, które w Ameryce obchodzone jest w czwarty czwartek listopada, a Bożym Narodzeniem planuje dostarczyć na całym świecie 430 mln paczek. 24 miliony z nich dotrze do adresatów 22 grudnia i będzie to najbardziej pracowity dzień dla kurierów tej firmy. Żeby wykonać zadanie, przez ostatni miesiąc roku UPS, która na co dzień zatrudnia ponad 400,6 tys. ludzi, przyjmie do pracy kolejne 50 tys. pracowników sezonowych.
– W Polsce w czasie szczytu przedświątecznego UPS dostarcza nawet 60 proc. paczek więcej niż w pozostałych miesiącach – mówi Grzegorz Urban, dyrektor marketingu UPS. Podkreśla, że choć koniec roku to pracowity okres dla sklepów internetowych, które w tym czasie notują rekordowe obroty związane z zakupami prezentów świątecznych, to większa liczba przesyłek dotyczy także innych segmentów, np. sektora B2B.
– Zwiększony ruch w sklepach generuje większy ruch towarów od producentów do detalistów – zauważa Urban.
Ponad 50 procent więcej paczek krajowych i międzynarodowych niż w pozostałych miesiącach obsługuje teraz dziennie także DHL Express (Poland), która tylko w całym ubiegłym roku dostarczyła w Polsce ponad 23,4 mln paczek, o prawie 2 mln więcej niż rok wcześniej i prawie 5 mln więcej niż w 2007 roku.
– W tym roku sytuacja pogodowa spowodowała, że otrzymujemy nawet dwukrotnie większe ilości zleceń niż przewidywane. Ten wzrost dotyczy też przesyłek doręczanych do klientów sklepów internetowych – mówi Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express (Poland).