Rz: Jaka jest rola banków w budowaniu lojalności biznesowej w firmach?
Magdalena Laskowska:
Budowanie lojalności okazuje się kluczowym wyzwaniem dla przedsiębiorców, zarówno w warunkach wzrostu gospodarczego i wysokiej konkurencyjności, jak i spowolnienia gospodarczego. W obydwu sytuacjach pojawia się potrzeba wypracowania rozwiązań, które zapewnią przedsiębiorcy z jednej strony efektywną i elastyczną sieć sprzedaży, z drugiej – stabilną grupę dostawców. Do każdego z tych obszarów instytucje finansowe i banki mają przygotowane odpowiednie narzędzia.
Jakie to narzędzia?
W okresie prosperity kluczowe staje się odpowiednie zapewnienie stabilności łańcucha dostawców i odbiorców. Po stronie dostawców rosnącym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród dużych firm, cieszą się programy finansowania (supplier finance) mające swoje początki w Polsce na początku poprzedniej dekady. Pozwalają one na zapewnienie dostawcy płynności nawet przy wydłużonych fakturowych terminach płatności. Tego typu współpraca dodatkowo cementuje relacje biznesowe i pozwala dostawcy na zachowanie płynności także w trudniejszych czasach.