Reklama

Snap, jak Facebook, w IPO sprzedaje dynamikę

Za sprawą zapowiadanej pierwszej publicznej oferty akcji Snapa, właściciela serwisu społecznościowego Snapchat, można poczuć się o pięć lat młodszym i wrócić do czasów, gdy do IPO szykował się Facebook. Choć tuż przed IPO Facebook był zdecydowanie większą firmą niż Snap, podobieństw między ofertami obu spółek jest całkiem sporo.

Aktualizacja: 21.02.2017 13:39 Publikacja: 21.02.2017 13:36

Snap, jak Facebook, w IPO sprzedaje dynamikę

Foto: Bloomberg

Prospekty obu spółek ujrzały światło dzienne w lutym i zawierały dane finansowe za ostatni rok kalendarzowy. Facebook chwalił się, że w grudniu 2011 r. miał średnio 483 mln aktywnych użytkowników dziennie (DAU), czyli o 48 proc. więcej niż rok wcześniej. Snap eksponuje DAU w ujęciu kwartalnym i twierdzi, że w ostatnich trzech miesiącach 2016 r. było ich 158 mln, czyli o 48 proc. więcej niż w IV kwartale 2015 r. Dopiero po zagłębieniu się w prospekt można się dowiedzieć, że w grudniu ub.r. było ich 161 mln, czyli o 46 proc. więcej niż rok wcześniej.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Finanse
Kolacja z szefową banku sprzedana za 53 tys. zł. Aukcja Sotheby’s wsparła sztukę
Finanse
Elon Musk kupuje akcje Tesli za miliard dolarów. Kurs rośnie, a rynek szaleje
Finanse
Awaria systemu płatności w całej Polsce. Nie działały terminale w sklepach
Finanse
Worki z dolarami jadą do Rosji. Ich łączna waga przekroczyła już tonę
Finanse
Pęczniejące miliardy Polaków na kontach IKE i IKZE
Reklama
Reklama