Reklama
Rozwiń

Snap, jak Facebook, w IPO sprzedaje dynamikę

Za sprawą zapowiadanej pierwszej publicznej oferty akcji Snapa, właściciela serwisu społecznościowego Snapchat, można poczuć się o pięć lat młodszym i wrócić do czasów, gdy do IPO szykował się Facebook. Choć tuż przed IPO Facebook był zdecydowanie większą firmą niż Snap, podobieństw między ofertami obu spółek jest całkiem sporo.

Aktualizacja: 21.02.2017 13:39 Publikacja: 21.02.2017 13:36

Snap, jak Facebook, w IPO sprzedaje dynamikę

Foto: Bloomberg

Prospekty obu spółek ujrzały światło dzienne w lutym i zawierały dane finansowe za ostatni rok kalendarzowy. Facebook chwalił się, że w grudniu 2011 r. miał średnio 483 mln aktywnych użytkowników dziennie (DAU), czyli o 48 proc. więcej niż rok wcześniej. Snap eksponuje DAU w ujęciu kwartalnym i twierdzi, że w ostatnich trzech miesiącach 2016 r. było ich 158 mln, czyli o 48 proc. więcej niż w IV kwartale 2015 r. Dopiero po zagłębieniu się w prospekt można się dowiedzieć, że w grudniu ub.r. było ich 161 mln, czyli o 46 proc. więcej niż rok wcześniej.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Finanse
Listy zastawne: klucz do tańszych kredytów mieszkaniowych?
Finanse
Otwarcie na dialog, czekanie na konkretne działania
Finanse
Putin gotowy na utratę zamrożonych aktywów. Już nie chce kupować boeingów
Finanse
Donald Trump wybiera nowego szefa Fed. Kandydat musi spełniać podstawowy warunek
Finanse
Holistyczne spojrzenie na inwestora