Reklama

Mistrzowski duet: Newman i Redford

Dzisiaj to już starsi panowie. Robert Redford gra i reżyseruje. Paul Newman coraz rzadziej pokazuje się w kinie. Ale obaj są nadal wielkimi gwiazdorami.

Publikacja: 01.02.2008 00:14

W Redfordzie kochały się całe pokolenia pań. Był fantastyczny i na dodatek niezwykle przystojny we „Wszystkich ludziach prezydenta”, „Wielkim Gatsbym”, „Kandydacie”, „O jednym moście za daleko”, „Więźniu Brubakerze”, „Elektrycznym jeźdźcu”, „Pożegnaniu z Afryką”.

Newman z kolei należał do aktorów bardzo wszechstronnych. Grał w westernach („Hombre”, „Buffalo Bill i Indianie”), w filmach sensacyjnych (np. w „Thorn Curtain” Hitchcocka), w dramatach obyczajowych („Werdykt”, „Kotka na blaszanym dachu”, „Długie, gorące lato”, „Bilardzista”, „Pan i pani Bridges”).

Zachwycające kreacje stworzyli też obaj aktorzy we wspólnych filmach: najpierw w „Butch Cassidy i Sundance Kid” (1969), a cztery lata później w „Żądle”.

Film George’a Roya Hilla to osadzona w latach30. XX wieku niezwykle błyskotliwa komedia prowadząca do zaskakującego zakończenia. Redford i Newman grają tu dwóch przestępców oszustów, którzy chcą pomścić śmierć swojego kolegi zamordowanego przez potężnego gangstera.

Ciągłe zwroty akcji, wirtuozerskie kreacje aktorskie, ragtime skomponowany na początku wieku XX przez Scotta Joplina wpleciony w muzykę Marvina Hamlisha, błyskotliwe dialogi i mnóstwo zabawnych scen – wszystko to tworzy świetne kino, które w 1974 roku zgarnęło dziesięć nominacji do Oscara i siedem statuetek.

Reklama
Reklama

Seans z gwiazdą Żądło reż. George Roy Hill Rzeczpospolita 2008

W Redfordzie kochały się całe pokolenia pań. Był fantastyczny i na dodatek niezwykle przystojny we „Wszystkich ludziach prezydenta”, „Wielkim Gatsbym”, „Kandydacie”, „O jednym moście za daleko”, „Więźniu Brubakerze”, „Elektrycznym jeźdźcu”, „Pożegnaniu z Afryką”.

Newman z kolei należał do aktorów bardzo wszechstronnych. Grał w westernach („Hombre”, „Buffalo Bill i Indianie”), w filmach sensacyjnych (np. w „Thorn Curtain” Hitchcocka), w dramatach obyczajowych („Werdykt”, „Kotka na blaszanym dachu”, „Długie, gorące lato”, „Bilardzista”, „Pan i pani Bridges”).

Reklama
Film
Wampiry i ludzie, czyli horror „Życie dla początkujących” już w kinach
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Film
Nie żyje Maciej Karpiński, scenarzysta m.in. „Kobiety samotnej” i „Różyczki”
Film
Cate Blanchett wraca do Polski
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Film
Warszawiak jak gość we własnym domu. Czy ekipy filmowe przekraczają granice?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama