Cyfrowa rekonstrukcja Giuseppe w Warszawie

"Giuseppe w Warszawie" w reżyserii Stanisława Lenartowicza jest kolejnym filmem poddanym cyfrowej rekonstrukcji, zrealizowanej w ramach projektu KinoRP

Aktualizacja: 18.01.2012 18:22 Publikacja: 18.01.2012 18:11

"Giuseppe w Warszawie" w reżyserii Stanisława Lenartowicza

"Giuseppe w Warszawie" w reżyserii Stanisława Lenartowicza

Foto: materiały prasowe

Giuseppe w Warszawie wpisuje się w nowy ton – raczej komediowy czy sensacyjny niż tragiczny – opowiadania o II wojnie światowej, jaki pojawił się w polskim kinie lat 60. Władza, by „zerwać z okupacyjnym garbem" i pozbyć się charakterystycznych dla Polskiej Szkoły Filmowej „polskich kompleksów", dała bowiem zielone światło filmom gatunkowym, mającym promować „patriotyzm bardziej optymistyczny".

Film Lenartowicza w ów gatunkowy trend się wpisuje, ale pozbawiony jest propagandowego ładunku. Historia Włocha (Antonio Cifariello), który pozwala ukraść sobie nie tylko służbową broń, ale i całkiem prywatne serce, to przede wszystkim opowieść o okupacyjnej codzienności i łagodna kpina z konspiracyjnej gorączki, której uosobieniem jest Maryśka, brawurowo zagrana przez Elżbietę Czyżewską, nazywaną wówczas – ze względu na olbrzymią popularność – „Cybulskim w spódnicy".

Rekonstrukcja obrazu „Giuseppe w Warszawie" jest dziełem Studia Filmowego TPS, rekonstrukcją dźwięku zajmował a się firma Toya Studios.

Dzisiaj w kinie Kultura w  Warszawie i Polonia w Łodzi można obejrzeć zrekonstruowany obraz. "Giuseppe W Warszawie" będzie pokazywany jest w ramach cyklu „Kino bez napisów".

Zrekonstruowane cyfrowo filmy:

- Barwy ochronne Krzysztofa Zanussiego

- Mniejsze niebo Janusza Morgensterna

- Eroica Andrzeja Munka

- Zaklęte rewiry Janusza Majewskiego

- Niewinni czarodzieje Andrzeja Wajdy

- Jowita Janusza Morgensterna

- Constans Krzysztofa Zanussiego

- Rękopis znaleziony w Saragossie Wojciecha Jerzego Hasa

- Salto Tadeusza Konwickiego

- Ostatni dzień lata Tadeusza Konwickiego, Jan Laskowski

- Vabank i Vabank II czyli riposta Juliusza Machulskiego

- Zaduszki Tadeusza Konwickiego

- Wesele Andrzeja Wajdy

- Trzeba zabić tę miłość Janusza Morgensterna

- Do widzenia, do jutra... Janusza Morgensterna

Giuseppe w Warszawie wpisuje się w nowy ton – raczej komediowy czy sensacyjny niż tragiczny – opowiadania o II wojnie światowej, jaki pojawił się w polskim kinie lat 60. Władza, by „zerwać z okupacyjnym garbem" i pozbyć się charakterystycznych dla Polskiej Szkoły Filmowej „polskich kompleksów", dała bowiem zielone światło filmom gatunkowym, mającym promować „patriotyzm bardziej optymistyczny".

Film Lenartowicza w ów gatunkowy trend się wpisuje, ale pozbawiony jest propagandowego ładunku. Historia Włocha (Antonio Cifariello), który pozwala ukraść sobie nie tylko służbową broń, ale i całkiem prywatne serce, to przede wszystkim opowieść o okupacyjnej codzienności i łagodna kpina z konspiracyjnej gorączki, której uosobieniem jest Maryśka, brawurowo zagrana przez Elżbietę Czyżewską, nazywaną wówczas – ze względu na olbrzymią popularność – „Cybulskim w spódnicy".

Film
Kryzys w polskiej kinematografii. Filmowcy spotkają się z ministrą kultury
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Film
Najbardziej oczekiwany serial „Sto lat samotności” doczekał się premiery
Film
„Emilia Perez” z największą liczbą nominacji do Złotego Globu
Film
Europejskie Nagrody Filmowe: „Emilia Perez” bierze wszystko
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Film
Harry Potter: The Exhibition – wystawa dla miłośników kultowej serii filmów