Wenecja 2017: Kino wrażliwe i mocne

Reżyserzy konkursowych filmów na festiwalu Wenecja 2017 pokazują skomplikowanie świata, ból, niemożność poznania prawdy. To ważne premiery.

Aktualizacja: 06.09.2017 23:36 Publikacja: 06.09.2017 19:07

Francis McDormand promowała w Wenecji „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri”

Francis McDormand promowała w Wenecji „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri”

Foto: AFP, Tiziana Fabi Tiziana Fabi

W połowie weneckiego festiwalu w świetnym tegorocznym konkursie na mocnego faworyta wyrasta dzieło brytyjskiego dramaturga i scenarzysty o irlandzkim pochodzeniu – Martina McDonagha.

– Zacząłem reżyserować, bo nie chciałem, żeby mi psuli teksty – powiedział „Rzeczpospolitej" Martin McDonagh. „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri" to jego trzeci film (za „Najpierw strzelaj, potem zwiedzaj" ma nominację do Oscara).

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Film
Bono specjalnie dla „Rzeczpospolitej": U2 pracuje nad nową płytą
Film
Zaskakujący zwycięzcy Millenium Docs Against Gravity. Jeden z szansą na Oscara
Film
Cannes’25: Tom Cruise walczy z demonem sztucznej inteligencji i Rosjanami
Film
Festiwal w Cannes oficjalnie otwarty. Nagroda za całokształt twórczości dla Roberta De Niro
Film
Cannes 2025: Trump kontra europejskie kino