Wenecja 2017: Kino wrażliwe i mocne

Reżyserzy konkursowych filmów na festiwalu Wenecja 2017 pokazują skomplikowanie świata, ból, niemożność poznania prawdy. To ważne premiery.

Aktualizacja: 06.09.2017 23:36 Publikacja: 06.09.2017 19:07

Francis McDormand promowała w Wenecji „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri”

Francis McDormand promowała w Wenecji „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri”

Foto: AFP, Tiziana Fabi Tiziana Fabi

W połowie weneckiego festiwalu w świetnym tegorocznym konkursie na mocnego faworyta wyrasta dzieło brytyjskiego dramaturga i scenarzysty o irlandzkim pochodzeniu – Martina McDonagha.

– Zacząłem reżyserować, bo nie chciałem, żeby mi psuli teksty – powiedział „Rzeczpospolitej" Martin McDonagh. „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri" to jego trzeci film (za „Najpierw strzelaj, potem zwiedzaj" ma nominację do Oscara).

Pozostało 93% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Film
„28 lat później”. Powrót do pogrążonej w morderczej pandemii Wielkiej Brytanii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Film
Rekomendacje filmowe: Wchodzenie w życie nigdy nie jest łatwe
Film
Kryzys w polskiej kinematografii. Filmowcy spotkają się z ministrą kultury
Film
Najbardziej oczekiwany serial „Sto lat samotności” doczekał się premiery
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Film
„Emilia Perez” z największą liczbą nominacji do Złotego Globu