Zastosowanie sztucznej inteligencji pomoże wygenerować światowej gospodarce od 3,5 do 5,8 bln dol. rocznie – szacuje firma McKinsey. Najmocniej zyskają handel, marketing, sprzedaż i produkcja.
Rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji coraz śmielej wkraczają do różnych branż. Stały się już nieodłączną częścią oprogramowania dla przedsiębiorców.
– Doświadczenia pokazują, że w przypadku przedsiębiorstw przemysłowych, systemy klasy ERP przyczyniają się do zwiększenia efektywności produkcji o 15–25 proc., zredukowania czasu przestoju maszyn o 30–50 proc., czy też skrócenia czasu wprowadzenia nowego produktu na rynek o 20–50 proc. Osiągnięcie podobnych wartości jest niemożliwe bez zastosowania inteligentnych algorytmów – podkreśla Sławomir Kuźniak, dyrektor ds. zarządzania produktem w firmie BPSC. Dodaje, że algorytmy są w stanie zbierać dane z hali produkcyjnej, wykrywać i rozwiązywać niedostrzegalne dotąd problemy związane choćby ze zużyciem maszyn, zmęczeniem komponentów czy optymalizacją wykorzystania zasobów wytwórczych.
Do 2021 r. oparta o stosujące sztuczną inteligencją rozwiązania CRM aktywność firm i organizacji ma wnieść do światowej gospodarki ponad 1 bln dolarów oraz wytworzyć 800 tysięcy nowych miejsc pracy – prognozuje firma Salesforce.