Bankowcy nie mają wątpliwości. – Korzystanie z aplikacji mobilnej banku to przede wszystkim same plusy: szybkość codziennego bankowania, dostępność do dodatkowych środków w postaci kredytów, nawiązanie szybkiego kontaktu z bankiem w przypadku złożonych spraw – twierdzi Michał Czurabski, menedżer zespołu rozwoju bankowości mobilnej w Credit Agricole.
– To bank w kieszeni i dostęp do swoich finansów o dowolnej porze i z dowolnego miejsca na ziemi. Aplikacja zastępuje portfel – uważa Emilia Kasperczak, z mBanku
Banki mają blisko 6,5 mln klientów mobile only – czyli osób, które korzystają wyłącznie z bankowości mobilnej. Najwięcej ich ma PKO Bank Polski – 1,7 mln. Na drugim miejscu jest ING Bank Śląski, który ma nieco ponad milion klientów bankujących wyłącznie mobilnie. Na trzecie miejsce z drugiego spadł mBank. Na koniec I kw. 2020 miał 972 tys. klientów mobile only.
Nic dziwnego, że liczba osób korzystających z banku tylko w komórce stale rośnie, bo usługi bankowe w aplikacji są i proste i wygodne.
– Klienci mogą wykonać w niej wiele czynności, spośród których część wymagała kiedyś osobistej wizyty w oddziale czy połączenia z konsultantem infolinii – zauważa Iwona Radomska, z biura prasowego PKO BP.