Marka TVN zdobyła w tym roku 865 punktów, o 57 więcej niż przed rokiem, co zapewniło jej awans z drugiego miejsca. TVN zebrała najwięcej punktów za siłę swojej marki, jej postrzeganą wartość, prestiż i jakość. Jednak w zestawieniu pokazującym świadomość marki nadal TVN wyprzedzają nieznacznie jej najwięksi konkurenci: Polsat, TVP 1 i TVP 2. Trzeba jednak pamiętać, że oni są na rynku dłużej i mają większy zasięg niż stacja kierowana przez Piotra Waltera.
Na moc marki TVN wpływa duża oglądalność stacji, a tę pomagają zdobyć popularne programy rozrywkowe, jak np. „Taniec z gwiazdami”, który wciąż bawi ludzi, choć trwa jego ósma już edycja. Do „Tańca...” dołączają także nowe, intensywnie promowane i lubiane przez widzów show. Takim programem był „You Can Dance – po prostu tańcz” czy nowość tej jesieni – „Mam talent!”, którego pierwszy odcinek przyciągnął przed telewizory 4,2 mln widzów.
Chociaż media wytykają TVN, że stawia na „odgrzewane kotlety”, prawda jest taka, że pokazywane w stacji sprawdzone formaty nadal dobrze sobie radzą. TVN nie zmienia więc polityki: lansuje swoje programy i konsekwentnie kreuje w nich własne gwiazdy. Że mu się udaje, potwierdza chociażby to, że wypromowana przez „You Can Dance” i poranny program „Dzień dobry TVN” Kinga Rusin dostała w tym roku Wiktora Publiczności.
Przywiązanie ludzi do stacji procentuje, bo już ubiegły rok pokazał, że polskim rynkiem telewizyjnym, choć w mniejszym stopniu, rządzą te same prawa co zachodnimi i widzowie zaczynają odpływać z kanałów ogólnotematycznych do sprofilowanych stacji niszowych. Z walki o zachowanie udziałów w rynku stacja TVN w tym roku wyszła zwycięsko. Od stycznia do października jej udział w ogólnopolskiej widowni urósł, choć konkurencja odnotowała w tym czasie spadki. Według instytutu AGB Nielsen Media Research TVN miała w tym czasie 16,7 proc. ogólnopolskiego rynku oglądalności, czyli więcej niż rok wcześniej (16,3 proc.). W tym samym okresie Polsat osiągnął tu udział na poziomie 15,41 proc. (rok wcześniej było to 16,8 proc.), TVP 1 – 22,59 proc. (spadek z 23,19 proc. rok wcześniej).
We wzmocnieniu marki TVN niewątpliwie pomaga też rozwijanie kanałów tematycznych. TVN nadal ma najwięcej tematycznych stacji spośród wszystkich największych nadawców, choć powoli robi przegląd i zamyka te najsłabiej rokujące. Grupa niedawno zrezygnowała z TVN Gra, a TVN Med przeniosła do Internetu. W nowe stacje też inwestuje ostrożniej niż dotychczas. W przyszłym roku do wzmocnienia marki TVN i łącznej oglądalności należących do niej stacji powinien się przyczynić startujący jeszcze w grudniu lokalny kanał TVN Warszawa.