[b]rpkom.pl: - Jednym z ostatnich przedsięwzięć Ministerstwa, jest konsultacja zmiany definicji usługi powszechnej. Skąd ten pomysł, na jakim jest etapie procedowania i jakich zmian może spodziewać się w związku z tym rynek?[/b]
[i]Małgorzata Olszewska, z-ca dyrektora Departamentu Telekomunikacji MI[/i]: - Pomysł nie jest nowy, ponieważ od pewnego czasu mówi się o tym na forum europejskim. Komisja rozpoczęła już wstępne konsultacje, co do przeglądu zakresu usługi powszechnej. Idziemy zgodnie z tym nurtem. Uznaliśmy, że i u nas warto przeprowadzić konsultacje z całym środowiskiem, aby wypracować własną koncepcję, z którą będziemy mogli wystąpić na forum europejskim. Jeszcze za obecnej prezydencji na poziomie Unii temat może zostać oficjalnie skierowany do konsultacji państw członkowskich.
[b]Czy możecie Panie powiedzieć, jaka jest wizja Ministerstwa co do ewentualnych zmian w zakresie usługi powszechnej?[/b]
[i]Małgorzata Olszewska[/i]: Nie jest tajemnicą, że rozważane jest, także przez inne państwa członkowskie UE, poszerzenie zakresu usługi powszechnej o dostęp szerokopasmowy. Tak już się stało w Finlandii, gdzie dostęp o przepustowości minimalnej 1 Mb/s jest włączony w zakres usługi powszechnej. To właśnie działania Finów zdynamizowało ogólnoeuropejską dyskusję na temat zakresu usługi powszechnej.
[b]Czy w toku tej dyskusji, w którymkolwiek państwie zanegowano potrzebę włączenia dostępu szerokopasmowego?[/b]