– Od bankowości elektronicznej nie ma ucieczki. Transakcje wykonywane przez Internet są nawet kilkanaście razy tańsze niż w tradycyjnej placówce – mówi Małgorzata Adamczyk, dyrektor departamentu bankowości internetowej Meritum Banku. – Dziś banki stawiają właśnie na poszerzanie zakresu usług dostępnych drogą elektroniczną – dodaje.
Dlatego coraz więcej klientów banków zamiast tradycyjnej placówki wybiera e-konto. Liczba osób aktywnie korzystających z takich rachunków zwiększyła się w ciągu roku o 1,5 mln i sięgnęła na koniec czerwca 8,3 mln – wynika z danych Związku Banków Polskich. Według jego prognoz do końca 2013 r. 13 milionów klientów banków będzie na co dzień wykorzystywało internetowe konta.
W ramach standardowego konta przelewy w placówkach kosztują obecnie średnio ok. 5 zł, a wykonywane przez Internet w wielu bankach są bezpłatne lub ich koszt nie przekracza 1 zł.
Z danych ZBP wynika też, że rośnie liczba wykonywanych transakcji. Teraz klient wykonuje drogą internetową średnio 4,6 przelewu miesięcznie wobec 4 rok temu.
Na przekonywanie klientów do korzystania ze swoich usług przez Internet postawił m.in. ING Bank Śląski. – Cennik usług jest tak skonstruowany, że klienci wykonujący wszystkie operacje przez Internet korzystają z konta bankowego całkowicie za darmo – podkreśla Marek Kucharski, zastępca dyrektora bankowości elektronicznej ING Banku Śląskiego. – Dzięki temu doradcy w oddziałach mogą się koncentrować na oferowaniu bardziej skomplikowanych produktów i mimo wzrostu liczby klientów nie musimy zwiększać zatrudnienia – dodaje.