M[b]ultimedia Polska[/b] (trzecia co do wielkości sieć telewizji kablowej w Polsce) nie złożą oferty zakupu udziałów sieci kablowej [b]Aster[/b] – poinformowała dzisiaj prezes Multimediów [b]Andrzej Rogowski[/b], cytowany przez Agencję Reutera.
Aster wystawił nas sprzedaż fundusz [b]Mid Europa Partners[/b], który według informacji docierających z zarządu kablowej spółki spodziewa się zainkasować 2,5-3 mld zł. Andrzej Rogowski, szef Multimediów, nie sprecyzował, czy odstrasza go cena spółki.
Plotki o oczekiwaniach funduszu pozwalają wycenić jednego abonenta spółki na 7-8 tys. zł. To kilkakrotnie więcej, niż płaci się w tego typu transakcjach. Wysoką wycenę Astera uzasadnia po części dobra klientela, która płaci wyższe rachunki, niż statystyczny polski abonent sieci kablowej. To jednak nie przekonuje wszystkich potencjalnie zainteresowanych. W ubiegłym tygodniu również Telekomunikacja Polska poinformowała, że nie zamierza się starać o przejęcie stołecznej sieci kablowej.
Za poważnego kandydata do przejęcia Astera uchodzi UPC Polska. Swojego zainteresowania nie ukrywa również druga co do wielkości na polskim rynku Vectra.