100 proc. polskich MŚP korzysta z internetu i telefonu

Aktualizacja: 25.05.2011 18:53 Publikacja: 25.05.2011 18:47

Szerokopasmowy dostęp oraz usługi głosowe stanowią powszechne narzędzie pracy małych i średnich polskich firm. Tej pierwszej usługi używa 100 proc. z nich, a drugiej 97-99 proc. – wynika z badania, jakie na zlecenie Aster Biznes przygotowała firma badawcza PMR Research.

We wnioskach z badania wskazano, że użytkowanie usług telefonicznych jest prawdopodobnie takie samo, jak internetowych, z tym że telefonia stacjonarna wyklucza niekiedy komórkową (i odwrotnie). Z tego powodu wskaźniki dla obu usług głosowych mogą być nieco niższe, niż dla szerokopasmowego dostępu.

Podstawowym kryterium wyboru oferty dla przebadanych firm była cena. Na drugim miejscu wymieniana była kompleksowość oferty (nieco ważniejsza w przypadku firm średnich). 13 proc. przebadanych przedsiębiorców deklarowało chęć zmiany dostawcy szerokopasmowych usług dostępowych, a powodem było dążenie do lepszej ceny lub wyższej przepustowości.

Na rynku komórkowym, w segmencie średnich firm, trzej wielcy gracze podzielili rynek niemal po równo. W segmencie małych firm najsilniejsza – wedle badan PMR Research – jest pozycja Orange (40 proc. rynku), a najsłabsza Ery (30 proc.)

Badaniem, jakie zrealizował PMR objętych zostało 600 firm. Przyjęte zostały kryteria Głównego Urzędu Statystycznego, jeżeli chodzi o wielkość podmiotów objętych badaniem: firmy małe 5-49 pracowników, firmy średnie 50-249 pracowników. Wyselekcjonowane zostały firmy, których wydatki telekomunikacyjne w skali miesiąca wynosiły minimum 200 zł.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy