Operator największego w Europie parku rozrywki zwiększył o 22 proc. półroczną stratę netto i uprzedził, że aby zrealizować roczny plan, będzie musiał podjąć działania obniżające koszty. Jego akcje taniały w Paryżu nawet o 9,6 proc.

Euro Disney obchodzący 20-lecie działalności zwiększył stratę netto o 21 mln euro, do 100,8 mln euro, stratę operacyjną o 38 proc., do 84,7 mln, oraz zmniejszył obroty o 8 proc., do 552,4 mln (ma też prawie 1,8 mld euro długu). Liczba gości parku zmalała o 1,5 proc., do 6,9 mln, a wypełnienie hoteli o 3,6 pkt proc., do 79,8 proc. Spółka ostrzegła, że jeśli ma wykonać roczny plan, to będzie zmuszona ciąć koszty operacyjne i część inwestycji, sprzedać aktywa albo szukać pomocy u firmy matki (Walt Disney Co.) lub u innych inwestorów. Wiceprezes Mark Stead ocenia jednak, że firma dobrze zniosła kryzys, a nakłady na obchody jubileuszu powinny zwiększyć atrakcyjność parku w II półroczu. Już widzi poprawę w rezerwacji hoteli.

Bank Natixis obniżył jednak cenę docelową z 5 do 4 euro.

—afp