Dwie trzecie decydentów z działów informatycznych nie stosuje usług w chmurze w przypadku swoich najważniejszych aplikacji biznesowych, ponieważ obawia się o ciągłość ich dostępności. Dwie piąte respondentów odnotowało częstsze lub długotrwałe przerwy w dostępności usług - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Alcatel-Lucent.

Raport stwierdza, że główne obawy w środowisku IT budzi stabilność, czas reakcji i ciągła dostępności usług cloud computing. Decydenci z działów informatycznych przedsiębiorstw uznali jakość za najistotniejszy aspekt usług w chmurze, który wymaga poprawy. Na kolejnych miejscach znalazły się bezpieczeństwo, koszty i łatwość obsługi. Aż 46 proc. ankietowanych uważa obecne opóźnienia w działaniu takich usług za niedopuszczalne. Według Alcatel-Lucent dane te mają duże znaczenie dla przyszłości globalnego rynku usług w chmurze, który zgodnie z przewidywaniami może wzrosnąć do 177 mld dol. w 2015 r.

Największą niechęć do technologii przetwarzania w chmurze odnotowano w sektorach finansów, ubezpieczeń, służby zdrowia i administracji publicznej, czyli tam, gdzie wydajność i bezpieczeństwo aplikacji i usług są najbardziej istotne.

Niemniej jednak 44 proc. badanych przedstawicieli działów informatycznych patrzy w przyszłość z optymizmem i uważa, że obecne słabe strony usług w chmurze zostaną wyeliminowane, a poziom korzystania z tych usług znacznie wzrośnie w ciągu następnych trzech lat.