: - Takie działanie uzależnione jest od produktu i strategicznych założeń firmy co do rozwoju biznesu. Opierając się na badaniach można oszacować polskich użytkowników mobilnych technologii na około dwa miliony osób. Dla jednych produktów lub usług będzie to dobra liczebnie grupa, dla innych dwa miliony potencjalnych klientów to za mało. Przy założeniu, że właśnie osoby, które świetnie poruszają się w mobilnych technologiach są najważniejsze dla danego biznesu, to stworzenie specjalnie dla nich dedykowanej kampanii promocyjnej staje się jak najbardziej sensownym pomysłem. Planując działania skierowane do tej grupy warto przede wszystkim wziąć pod uwagę media bardziej dla nich angażujące. Tym bardziej, że oni nie lubią być bierni jako odbiorcy mediów.
- Czym różni się przygotowanie kampanii skierowanej dla użytkowników technologii mobilnych od działań marketingu internetowego?
WK
: - Skuteczna kampania wykorzystująca mobilny internet powinna brać pod uwagę specyfikę korzystania z tej usługi. Trzeba uwzględnić mały ekran (jak dotąd tablety jeszcze nie przeważają). Korzysta się z mobilnego internetu zwykle przez krótkie odcinki czasowe – często użytkownik łączy się z Internetem w drodze do szkoły lub w domu, ale w oczekiwaniu na konkretny program w TV.
Miłośnicy nowych technologii najczęściej szukają w mobilnym internecie niewymagającej rozrywki, chcą „zabić" treścią chwilową nudę. To nowy trend dostarczania sobie dodatkowych bodźców poprzez nowe technologie w czasie jazdy autobusem lub czekając w kolejce do lekarza, ale również na kanapie przed telewizorem, jeśli program jest zbyt mało angażujący. Styl korzystania z Internetu mobilnego oraz potrzeby zaspokajane w ten sposób sprawiają, że kampania przygotowana dla tego kanału komunikacyjnego nie może być odwzorowaniem rozwiązań z Internetu tradycyjnego. Internet mobilny staje się stopniowo znaczącym kanałem komunikacji. Można już wyodrębnić treści promocyjno – reklamowe, specyficzne tylko dla tego użytkowników mobile. Szczególnie osoby „zabijające" nudę poprzez mobilny internet głównie oczekują rozrywki i gratyfikacji. Dlatego np. intuicyjna gra, ciekawa – łatwa do zainstalowania aplikacja łatwiej przykuwają ich uwagę.
- Czy można w Polsce wyróżnić branże, które szczególnie chętnie i często wykorzystują aplikacje mobilne w swych działaniach czy kampaniach reklamowych?