Taki wskaźnik swojego projektu uwolnienia pętli lokalnej osiągnęła Netia - wynika z informacji, udostępnionych przez operatora. Skolokował on do tej pory swoje urządzenia w 713 węzłach LLU, a wedle danych za II kwartał 2012 r. (świeższych nie chce udzielić) obsługiwał w nich 182 tys. abonentów usług głosowych i dostępowych.

Średnia liczba linii na jeden węzeł nie oddaje dobrze obciążenia (ani rentowności) węzłów LLU, ale zdaniem przedstawicieli Netia trudno o bardziej miarodajne dane. Jak podaje Netia większość linii LLU realizuje dostęp pełny obsługujący zarówno usługę głosową, jak i dostępową. Można zatem szacować, że jeden węzeł LLU daje statystycznie operatorowi 15-20 tys. zł miesięcznego przychodu, a cała sieć LLU 10-14 mln zł miesięcznie.

Jak mówi Karol Wieczorek z biura prasowego Netii bieżące koszty utrzymania węzła LLU pokrywane są już dzięki samej tylko migracji klientów usług BSA na LLU. Z tego powodu Netia nie stwierdziła do dzisiaj konieczności likwidacji któregokolwiek z już utworzonych węzłów LLU, choć z drugiej strony nie spodziewa się tworzyć nowych. - To mogą być co najwyżej pojedyncze sztuki. Jako taki projekt inwestycyjny LLU jest zakończony - mówi Karol Wieczorek.

Średnio miesięczny wzrost podłączenie nowych linii LLU rozkłada się po równo między migrację z BSA i podłączenia zupełnie nowych klientów.

Blado wypada liczba usług VDSL, które Netia świadczy w sieci Telekomunikacji Polskiej. Wedle biura prasowego operatora alternatywnego należy liczyć je na "dziesiątki sztuk". Netia kładzie to na karb późnego udostępnienia i mało atrakcyjnych warunków finansowych hurtowych usług VDSL.