W II kw. br. UPC Polska pozyskało 5,2 tys. abonentów szerokopasmowego Internetu i 17,2 tys. użytkowników telefonii stacjonarnej, ale sprzedawało o 20,3 tys. mniej usług telewizyjnych niż w marcu – wynika z danych o kablówce zaprezentowanych w sprawozdaniu właściciela, Liberty Global.
W sumie największy operator kablowy w kraju obsługiwał na koniec czerwca 1,449 mln abonentów (spadek o 16,6 tys. w kwartał), z czego 1,271 mln to abonenci usługi telewizyjnej (spadek – w Polsce o 20,3 tys. w okresie – miał miejsce na wszystkich rynkach Europy Środkowowschodniej). Większość osób posiadających telewizję UPC Polska korzysta już przy tym z wersji cyfrowej usługi (809,5 tys.). Grono to jest już tylko o 70 tys. mniejsza niż grono abonentów szerokopasmowego Internetu kablówki, które liczyło sobie w czerwcu 880 tys. klientów.
Obecnie najlepiej sprzedaje się kablówce usługa telefonii stacjonarnej. W II kwartale liczba jej klientów przekroczyła pół miliona i wynosi 505,5 tys.
Nadal topnieje natomiast grono użytkowników usług mobilnych, odziedziczonych przez kablówkę wraz z przejęciem sieci Aster. W czerwcu liczba kart SIM wykorzystywanych przez abonentów wyniosła 23,3 tys.
W II kw. br. przychody UPC Polska wyniosły 113,2 mln dol., rosnąc rok do roku z 109 mln dol. (o 3,8 proc.). W całym półroczu br. kablówka zanotowała blisko 230 mln dol. wpływów ze sprzedaży (224 mln dol. przed rokiem; co oznacza przyrost o 2,7 proc. w amerykańskiej walucie).