Półrocze 2013 r. dla UPC Polska: telefonia stacjonarna ze wzrostami

Największej w kraju sieci telewizji kablowej rośnie grono abonentów Internetu stacjonarnego, ale szybciej - tradycyjnej telefonii. Tych ostatnich jest już ponad pół miliona.

Publikacja: 02.08.2013 08:52

W II kw. br. UPC Polska pozyskało 5,2 tys. abonentów szerokopasmowego Internetu i 17,2 tys. użytkowników telefonii stacjonarnej, ale sprzedawało o 20,3 tys. mniej usług telewizyjnych niż w marcu – wynika z danych o kablówce zaprezentowanych w sprawozdaniu właściciela, Liberty Global.

W sumie największy operator kablowy w kraju obsługiwał na koniec czerwca 1,449 mln abonentów (spadek o 16,6 tys. w kwartał), z czego 1,271 mln to abonenci usługi telewizyjnej (spadek – w Polsce o 20,3 tys. w okresie – miał miejsce na wszystkich rynkach Europy Środkowowschodniej). Większość osób posiadających telewizję UPC Polska korzysta już przy tym z wersji cyfrowej usługi (809,5 tys.). Grono to jest już tylko o 70 tys. mniejsza niż grono abonentów szerokopasmowego Internetu kablówki, które liczyło sobie w czerwcu 880 tys. klientów.

Obecnie najlepiej sprzedaje się kablówce usługa telefonii stacjonarnej. W II kwartale liczba jej klientów przekroczyła pół miliona i wynosi 505,5 tys.

Nadal topnieje natomiast grono użytkowników usług mobilnych, odziedziczonych przez kablówkę wraz z przejęciem sieci Aster. W czerwcu liczba kart SIM wykorzystywanych przez abonentów wyniosła 23,3 tys.

W II kw. br. przychody UPC Polska wyniosły 113,2 mln dol., rosnąc rok do roku z 109 mln dol. (o 3,8 proc.). W całym półroczu br. kablówka zanotowała blisko 230 mln dol. wpływów ze sprzedaży (224 mln dol. przed rokiem; co oznacza przyrost o 2,7 proc. w amerykańskiej walucie).

Biorąc pod uwagę zmiany kursowe (3,18 zł za dolara w I poł. 2013 r. vs. 3,27 zł rok wcześniej) można szacować, że w I poł. 2012 r. przychody UPC Polska wyniosły 732 mln zł, a w pierwszym półroczu br. 731 mln zł, co oznacza, że niemal w ogóle się nie zmieniły.

Spadek widać natomiast w programowej części grupy. Chellomedia w Polsce zanotowało w minionym kwartale 23,6 mln dol. wpływów, podczas gdy rok wcześniej nieco ponad 30 mln dol.

W czwartek wieczorem kablówka poinformowała o wprowadzeniu do oferty kolejnych kanałów HD.

W II kw. br. UPC Polska pozyskało 5,2 tys. abonentów szerokopasmowego Internetu i 17,2 tys. użytkowników telefonii stacjonarnej, ale sprzedawało o 20,3 tys. mniej usług telewizyjnych niż w marcu – wynika z danych o kablówce zaprezentowanych w sprawozdaniu właściciela, Liberty Global.

W sumie największy operator kablowy w kraju obsługiwał na koniec czerwca 1,449 mln abonentów (spadek o 16,6 tys. w kwartał), z czego 1,271 mln to abonenci usługi telewizyjnej (spadek – w Polsce o 20,3 tys. w okresie – miał miejsce na wszystkich rynkach Europy Środkowowschodniej). Większość osób posiadających telewizję UPC Polska korzysta już przy tym z wersji cyfrowej usługi (809,5 tys.). Grono to jest już tylko o 70 tys. mniejsza niż grono abonentów szerokopasmowego Internetu kablówki, które liczyło sobie w czerwcu 880 tys. klientów.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy