Smartfon byłych ludzi Nokii
MD
Jolla, spółka stworzona przez byłych pracowników Nokii, wypuściła na fiński rynek swój pierwszy smartfon.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3448905,96749,smartfon-bylych-ludzi-nokii (dostęp płatny)
Wielkie porządki w BlackBerry
ŁO
John Chen, nowy prezes BlackBerry, który przejął niedawno stery w firmie od Thorstena Henisa, ogłosił, że spółka żegna się z trzema menedżerami wysokiego szczebla.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3448876,97205,wielkie-porzadki-w-blackberry (dostęp płatny)
Wyrzucił laptopa z bitcoinami wartymi miliony
MD
Anonimowy Brytyjczyk wyrzucił jakiś czas temu starego, siedmioletniego laptopa. Zapomniał, że na jego twardym dysku miał 7,5 tys. bitcoinów, które zdobył, kiedy wirtualna waluta była niemal nic niewarta.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3448899,42102,wyrzucil-laptopa-z-bitcoinami-wartymi-miliony (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Dystrybutorzy IT na fali wznoszącej
Dariusz Wolak
Najwięksi polscy hurtowi sprzedawcy elektroniki i komputerów dzięki bardzo dobrej logistyce coraz śmielej wychodzą także za granicę. Czołowi krajowi dystrybutorzy sprzętu IT od kilku kwartałów imponują tempem wzrostu sprzedaży daleko większym niż tempo rozwoju całego rynku IT.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1225412-Dystrybutorzy-IT-na-fali-wznoszacej.html (dostęp płatny)
Nie ma ucieczki przed siecią
Anita Błaszczak
Wizja tradycyjnego rodzinnego sklepiku, którą niektórzy politycy i organizacje kupieckie niosły na sztandarach walki z dużymi sieciami handlowymi, odchodzi w przeszłość. Tradycyjne niezależne sklepiki znikają jeden po drugim, a na ich miejsce wchodzą właśnie sieci.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1225410-Nie-ma-ucieczki-przed-siecia.html (dostęp płatny)
Firma w komórce
Coraz większym powodzeniem w firmach na całym świecie cieszy się system BYOD (Bring Your Own Device) – wykorzystanie w środowisku pracy prywatnych urządzeń pracowników. Z ankiety CheckPoint przeprowadzonej w grupie około 770 menedżerów IT z USA, W. Brytanii, Kanady, Niemiec i Japonii wynika, że 2/3 firm pozwala wykorzystywać przy wykonywaniu obowiązków służbowych prywatne urządzenia mobilne. Wynik jest o kilka procent wyższy niż w ubiegłym roku, co oznacza, że grono zwolenników BYOD ciągle rośnie.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1225322-Firma-w-komorce.html (dostęp płatny)
Komórka i tablet zamiast sklepowej lady
Wartość polskiego m-commerce ma osiągnąć w tym roku pół miliarda złotych. Już dziś 2 na 3 kupowane telefony w Polsce są smartfonami, 5 milionów osób korzysta z Internetu mobilnego, a średnio na mieszkańca przypada 1,4 karty SIM wynika z badania „M-commerce w praktyce 2013", które przeprowadziła w maju 2013 r. agencja Praktycy.com na zlecenie serwisu mGenerator.pl.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1225318-Komorka-i-tablet--zamiast-sklepowej-lady.html (dostęp płatny)
Firmy monitorują sieć
Możliwość wykorzystania prywatnego urządzenia do zadań służbowych pozwala oszczędzić czas i obniżyć wydatki przedsiębiorstwa związane z zakupem firmowych laptopów czy tabletów. Jednak nie wszystkie firmy się na to godzą m.in. ze względów bezpieczeństwa. A pracownicy chętnie złamaliby zasady firmowe ograniczające możliwość używania w miejscu pracy prywatnych urządzeń mobilnych – pokazują najnowsze badania.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1225320-Firmy-monitoruja-siec.html (dostęp platny)
Handlowiec z tabletem
Urządzenia mobilne stają się podstawowym wyposażeniem handlowca. Umożliwiają szybki kontakt z klientem. Dzisiaj, jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Gartnera, to właśnie smartfony i tablety stają się podstawowymi urządzeniami wykorzystywanymi w pracy. Z przypuszczeń analityków Gartnera w 2016 roku aż 40 procent zatrudnionych w firmach będzie pracowało mobilnie, jednocześnie dwie trzecie zatrudnionych w firmach będzie posiadała smartfony.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1225321-Handlowiec-z-tabletem.html (dostęp płatny)
Mobilny asystent kierowcy
Branża Car Fleet Management (CFM) specjalizuje się w dostarczaniu firmom wynajmu długoterminowego samochodów, w połączeniu z wszechstronnymi pakietami usług dodatkowych. Warto pamiętać o tym, że w branży, w której najpopularniejsza usługa leasingowa ma w nazwie określenie full-sevice, standardy dynamicznie się zmieniają. Utrzymanie mo- bilności floty klienta należy do naszych podstawowych obowiązków, a wykorzysty- wane w tym celu narzędzia nieustannie ewoluują - mówi Katarzyna Sierant, Marketing Specialist w Alphabet Polska.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1225324-Mobilny-asystent-kierowcy.html (dostęp płatny)