Agencja ratingowa Fitch przedstawiła swój raport dotyczący udziału w rynku smartfonów dla dwóch największych globalnie graczy tego segmentu. Przewidywania analityków dotyczą roku 2015.
Kolejne niełatwe miesiące czekają Samsunga. Koreańczycy posiadają obecnie nieco ponad jedną czwartą procentowego udziału w rynku inteligentnych telefonów. Jego udział ma stopniowo maleć Za spadek odpowiedzialny nie będzie jednak sam koncern, a konkurencyjni cenowo, mniej znani dotychczas producenci urządzeń, przede wszystkim z niższej i średniej półki cenowej.
Jako drugą przyczynę eksperci Fitcha wskazują coraz mniejszą rewolucyjność w kolejnych generacjach urządzeń i coraz większy stopień podobieństwa pomiędzy nimi.
Największy dotychczas konkurent Samsunga, Apple ma zaś poprawić swoją pozycję na rynku i zyskać 3,1 pkt. proc. udziału w rynku, żeby w 2015 roku osiągnąć pułap 15 proc..
Obaj producenci mają sumarycznie sprzedać w 2015 roku 450-460 mln sztuk swoich produktów, co oznacza spadek w stosunku do osiągniętego w 2013 wyniku 467 mln egzemplarzy. Cały rynek będzie stanowiło 1,2 mld nowych urządzeń typu smart.