Operatorzy komórkowi w Wielkiej Brytanii rewidują strategie współpracy z zewnętrznymi podmiotami oferującymi ich produkty, ponieważ coraz częściej konkurują z własnymi sklepami telekomów - donosi "Financial Times", nadając głębszy wydźwięk najnowszemu wydarzeniu.
Chodzi o plany Vodafone, aby od przyszłego roku wycofać produkty ze sklepów sieci Phones 4U, należącej do firmy funduszy private equity BC Partners i oferującej usługi MVNO pod marką Life Mobile.
Telekom poinformował oficjalnie, że nie przedłuży wygasającej w lutym umowy z Phones 4U (chociaż zamierza podtrzymać współpracę z firmą Dixons Carphone, powstałą z połączenia Carphone Warehouse i Dixons).
Jednocześnie Vodafone planuje rozbudować własną sieć sklepów do ponad 500, czyli o dodatkowych 150 punktów.
W ten sposób handlowa firma będzie miała wśród klientów tylko jednego infrastrukturalnego operatora na Wyspach - EE (joint venture Orange i T-Mobile), choć - zdaniem "FT" także i ta umowa stoi pod znakiem zapytania biorąc pod uwagę rewizję podejścia na całym rynku. Według dziennika, Vodafone idzie w tym zakresie śladem Three i O2.