Operatorzy komórkowi coraz częściej stawiają na własne sklepy

Publikacja: 03.09.2014 17:29

Operatorzy komórkowi w Wielkiej Brytanii rewidują strategie współpracy z zewnętrznymi podmiotami oferującymi ich produkty, ponieważ coraz częściej konkurują z własnymi sklepami telekomów - donosi "Financial Times", nadając głębszy wydźwięk najnowszemu wydarzeniu.

Chodzi o plany Vodafone, aby od przyszłego roku wycofać  produkty ze sklepów sieci Phones 4U, należącej do firmy funduszy private equity BC Partners i oferującej usługi MVNO pod marką Life Mobile.

Telekom poinformował oficjalnie, że nie przedłuży wygasającej w lutym umowy z Phones 4U (chociaż zamierza podtrzymać współpracę z firmą Dixons Carphone, powstałą z połączenia Carphone Warehouse i Dixons).

Jednocześnie Vodafone planuje rozbudować własną sieć sklepów do ponad 500, czyli o dodatkowych 150 punktów.

W ten sposób handlowa firma będzie miała wśród klientów tylko jednego infrastrukturalnego operatora na Wyspach - EE (joint venture Orange i T-Mobile), choć - zdaniem "FT" także i ta umowa stoi pod znakiem zapytania biorąc pod uwagę rewizję podejścia na całym rynku. Według dziennika, Vodafone idzie w tym zakresie śladem Three i O2.

Oprócz produtków EE w sklepach Phones 4U można kupić w Wielkiej Brytanii jeszcze usługi Virgin Mobile oraz Life Mobile, czyli własnej marki dystrybutora.

Phones 4U założył John Caudwell, który następnie sprzedał spółkę funduszom Providence i Doughty Hanson za 1,5 mld funtów w 2006 r.

Operatorzy komórkowi w Wielkiej Brytanii rewidują strategie współpracy z zewnętrznymi podmiotami oferującymi ich produkty, ponieważ coraz częściej konkurują z własnymi sklepami telekomów - donosi "Financial Times", nadając głębszy wydźwięk najnowszemu wydarzeniu.

Chodzi o plany Vodafone, aby od przyszłego roku wycofać  produkty ze sklepów sieci Phones 4U, należącej do firmy funduszy private equity BC Partners i oferującej usługi MVNO pod marką Life Mobile.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy