Reklama
Rozwiń

Wybór powinien należeć do kieorwcy

Polacy chcą wprowadzenia bezpośredniej likwidacji szkód?– wynika z badania przeprowadzonego wśród kierowców na zlecenie Uniqa.

Publikacja: 20.10.2014 02:40

Wybór powinien należeć do kieorwcy

Foto: Fotorzepa, Robert Wójcik Robert Wójcik

Aż 63 proc. posiadaczy pojazdów uważa BLS za dodatkową wartość. Z kolei 68 proc. jest w stanie zapłacić nawet 10 proc. więcej za ubezpieczenie auta, które obejmuje dodatkowo BLS.

Tymczasem na rynku jest zaledwie pięć ofert, w ramach których klienci zakładów mogą skorzystać z takiej drogi likwidacji szkód. Jako pierwszy tę opcję zaproponował PZU i to on liczy na największą korzyść dla siebie i klientów.

– Mam nadzieję, że dzięki bezpośredniej likwidacji szkód nasz udział w rynku jeszcze bardziej wzrośnie – zapewniał w wywiadzie dla „Rz" Andrzej Klesyk, prezes PZU. – Badania potwierdzają, że klienci chwalą sobie możliwość likwidacji szkody u własnego ubezpieczyciela, a nie u ubezpieczyciela sprawcy.

Tomasz Tarkowski, wiceprezes firmy, przypomniał, że także wyniki badań przeprowadzanych na zlecenie PZU, jak też Polskiej Izby Ubezpieczeń wskazują, że kierowcy chcą tej usługi. – Ci, którzy nie widzą w tym wartości dodanej, albo wierzą, że nic przykrego im się nie przydarzy, albo nie rozumieją koncepcji – stwierdził. – BLS daje możliwość wyboru, czy szkoda będzie likwidowana jak dotąd, tj. przez ubezpieczyciela sprawcy lub poszkodowanego.

Dodaje, że dzięki temu już przy kupnie polisy OC można wybrać ubezpieczyciela, który profesjonalnie zajmie się sprawą w razie stłuczki. Z kolei brak BLS oznacza, że ci, którzy nie mają AC, zdają się na wybór, którego przy zakupie ubezpieczenia dokonał sprawca szkody. Tarkowski sceptycznie odnosi się jednak do deklaracji, że kierowca gotów jest zapłacić więcej.

Wynik badania przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia pokazuje, że dla 63 proc. ankietowanych istotne jest, czy ubezpieczenie auta zawiera usługę BLS. 59 proc. kierowców mających tylko OC zapewniło, że dla nich ma znaczenie, czy mogą zlikwidować szkodę z OC sprawcy u swojego ubezpieczyciela. Ta dodatkowa usługa ważna jest też dla 69 proc. badanych, którzy decydują się na zakup ubezpieczenia pakietowego – OC i AC.

– Wyniki badania pokazują, że świadomość klientów dotycząca znaczenia jakości likwidacji szkód przy wyborze polis OC rośnie. Kierowcy zwracają również uwagę na serwis likwidacji szkód, co dowodzi, że mądrze zabezpieczają się na przyszłość – mówi Jarosław Matusiewicz, dyrektor zarządzający ds. likwidacji szkód Uniqa i członek komisji PIU ds. likwidacji szkód. – To bardzo ważne, że klienci nie kierują się wyłącznie ceną.

PIU jeszcze rok temu zapewniała, że BLS zostanie wprowadzona dla całego rynku. Miało to się stać w tym roku. – Pracujemy nad kształtem umowy między zakładami – wyjaśnia Marcin Tarczyński, rzecznik PIU. – Jest już gotowy prototyp aplikacji do rozliczeń między zakładami. Wkrótce rozpoczną się jej testy.

– Wszystkie zakłady, które dotąd przesłały do PIU informacje, deklarują chęć przystąpienia do systemu BLS – podaje rzecznik. – Informację taką mamy już od ponad 90 proc. rynku, mierząc przypisem składki z OC komunikacyjnego.

Aż 63 proc. posiadaczy pojazdów uważa BLS za dodatkową wartość. Z kolei 68 proc. jest w stanie zapłacić nawet 10 proc. więcej za ubezpieczenie auta, które obejmuje dodatkowo BLS.

Tymczasem na rynku jest zaledwie pięć ofert, w ramach których klienci zakładów mogą skorzystać z takiej drogi likwidacji szkód. Jako pierwszy tę opcję zaproponował PZU i to on liczy na największą korzyść dla siebie i klientów.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Ekonomia
Budżet nowej Wspólnoty
Ekonomia
Nowe czasy wymagają nowego podejścia
Ekonomia
Pacjenci w Polsce i Europie zyskali nowe wsparcie
Ekonomia
Sektor usług biznesowych pisze nową strategię wzrostu