Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 26.06.2016 12:27 Publikacja: 26.06.2016 11:50
Foto: Fotorzepa/Pasterski Radek
Nie zmienią się zasady w strefie przylotów. Tam tak, jak jest dotychczas samochody i busy będą mogły wysadzać odlatujących pasażerów, którzy jednak muszą dbać o swój bagaż, żeby przez pomyłkę nie zostawić go na podjeździe.
To główne zmiany w funkcjonowaniu stołecznego Lotniska Chopina podczas szczytu NATO (8-9 lipca) oraz podczas Światowych Dni Młodzieży przypadające na koniec lipca. Będą one obowiązywać już od 29 czerwca. Obydwa wydarzenia przypadają na szczyt wakacyjnych wyjazdów. Wg prognoz portu w lipcu ma zostać tam odprawionych o 100 tys. pasażerów więcej, niż w tym samym miesiącu rok temu, czyli łącznie 1,3 mln. A z tego powodu, że loty delegacji przylatujących na szczyt NATO będą miały status państwowych, więc ich lądowanie będzie miało status priorytetu. To może oznaczać niewielkie opóźnienia w lotach rozkładowych. Port zapewnia jednak, że przyłoży starań by ich nie było. System ochrony lotniska zostanie mocno wzmocniony, chociaż jak podkreśla dyrektor naczelny PPL i lotniska, Mariusz Szpikowski nie ma żadnych sygnałów, że w Polsce zwiększyło się zagrożenie terrorystyczne. Dodatkowe środki bezpieczeństwa obejmują m.in. dodatkowe patrole służb ochrony, zmiany w organizacji ruchu i postoju przed terminalem, a także nowe systemy monitoringu umożliwiające zapisywanie numerów rejestracyjnych pojazdów.
Tempo odchodzenia od węgla w energetyce jest uzależnione od możliwości zapewnienia podstawy systemu, która będzie stabilizować pogodozależne źródła odnawialne do czasu uruchomienia elektrowni jądrowej. Taką rolę może pełnić gaz.
Globalny rynek technologii medycznych, wspierany przez inwestycje i nowoczesne programy, dynamicznie rośnie. Jednym z takich działań jest nabór „Ścieżka SMART” finansowany z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki. Stworzyliśmy hydrożel do hodowli komórkowych. Jest to narzędzie przydatne w badaniach nad nowymi lekami – mówi Marcin Krzykawski, prezes Real Research.
Transformacja powinna być prowadzona według planu nakreślonego na wiele lat do przodu, a nie według harmonogramu wyborczego. Powinien się w nią w jak największym stopniu angażować kapitał prywatny, by pomoc publiczna trafiała do inwestycji o największych ryzykach.
Od technologii nie da się uciec. Zamiast jednak z nią walczyć, trzeba wykorzystać możliwości, jakie one daje – zarówno samym bankom, jak i osobom korzystającym z ich usług.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W trakcie przewodnictwa w Unii polski rząd musi przekonać kraje „27”, że tylko integrując produkcję uzbrojenia, może wygrać wyścig zbrojeń z Rosją.
Ministerstwo Infrastruktury nie wyklucza, że przyspieszy budowę Drogi Czerwonej, która jest kluczowa do rozwoju portu i miasta Gdyni.
Polska potrzebuje Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jesienią 2032 roku na CPK wyląduje pierwszy samolot – powiedział w w Radiu Zet Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPK.
Dopiero po publikacji w „Rzeczpospolitej” Ministerstwo Obrony Narodowej obiecuje, że ruszą wypłaty dla właścicieli budynków, które zostały uszkodzone w czasie niskiego przelotu samolotu bojowego MiG-29 w pobliżu Malborka.
Silna Europa i silne relacje transatlantyckie byłyby wzmocnieniem dla Donalda Trumpa. Zaś słaba Unia, skonfliktowana z Trumpem, będzie na rękę jego największym rywalom, czyli Moskwie i Pekinowi – analizuje politolog prof. Tomasz Grzegorz Grosse.
Rada Unii Europejskiej przyjęła stanowiska negocjacyjne w sprawie dwóch propozycji Komisji Europejskiej, wzmocnienia praw pasażerów korzystających w jednej podróży z różnych środków transportu. To część pakietu legislacyjnego dotyczącego mobilności.
Wyłaniają się zarysy planu Donalda Trumpa zakończenia wojny na Ukrainie - pisze "Wall Street Journal". Trump chciałby, aby to europejskie wojska nadzorowały zawieszenie broni.
Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu ma szansę być gotowy na przełomie 2028 i 2029 roku.
- Nic, co dotyczy Ukrainy, nie powinno odbywać się bez Ukrainy i Europy - mówił w czasie spotkania szefów MSZ Niemiec, Polski, Francji, Włoch i Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii w Berlinie minister Radosław Sikorski. W niemieckiej stolicy jest też szefowa europejskiej dyplomacji, Kaja Kallas.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas