Handel detaliczny w Polsce święci triumfy. Firmy handlowe obecne na Liście 2000 zanotowały w ub.r. 122 mld zł obrotów, co oznacza ich wzrost w porównaniu z 2006 r. o 36 proc.
[wyimek]165 mld euro przychodów rocznie wygenerowały w ubiegłym roku firmy handlowe działające w Polsce [/wyimek]
W przypadku branży handlowej nie dziwi dynamika wzrostu przychodów za 2007 r. o 20 – 30 proc., a najlepsze firmy zbliżają się nawet do 40-proc. rok do roku. Rynek ciągle się zmienia – sukcesywnie od kilku lat spada liczba sklepów najmniejszych – w ostatnim roku ubyło ich niemal 4 tys. Obroty tzw. tradycyjnego handlu rosną też wolniej – bo najwyżej o 1 – 2 proc. rocznie – w tym roku wydamy w nich 66,3 mld zł.
[srodtytul]Perspektywiczny rynek [/srodtytul]
W ubiegłym roku przez polskie sklepy sprzedające głównie produkty żywnościowe przeszło ponad 286 mld zł. W tym roku tak w sieciach hipermarketów, jak i w osiedlowych sklepikach zostawimy jeszcze ponad 2 mld zł więcej. Rynek rozwija się w dalszym ciągu bardzo dynamicznie, i to w każdym segmencie, choć najszybciej rosną z jednej strony tanie sklepy dyskontowe, a z drugiej delikatesy stawiające z kolei na wyższą półkę i zamożniejszego klienta. W ubiegłym roku sprzedaż detaliczna rosła średnio o kilkanaście procent miesięcznie, w tym roku tempo jest wolniejsze, ale i tak największe firmy nie obawiają się spadku koniunktury.