Jysk w Polsce działa od 2000 r., kiedy to ruszył pierwszy sklep marki w Gdańsku. Firma, założona i ciągle kontrolowana przez duńskiego biznesmena Larsa Larsena, w przyszłym roku będzie świętowała 30. rocznicę powstania.
Dzisiaj tylko w naszym kraju działa już ponad 100 sklepów Jysk, a firma co roku otwiera średnio 20 kolejnych nie tylko w dużych, ale także mniejszych miastach. Jysk zainteresowany jest bowiem miejscowościami powyżej 30 tys. mieszkańców. Firma na świecie zatrudnia 14 tys. osób i prowadzi niemal 1,5 tys. sklepów.
– W dalszym ciągu chcemy utrzymać tempo otwarć na poziomie 15 – 20 rocznie – mówi Piotr Padalak, dyrektor generalny Jysk Polska.
Nasz kraj jest dla duńskiej firmy ważny nie tylko z powodu potencjału handlowego, ale także strategicznego położenia. W Radomsku Jysk ma bowiem także centralny magazyn o powierzchni 40 tys. mkw., który obsługuje nie tylko nasz kraj, ale także Czechy, Słowację i Węgry. Strategia Jysk zakłada objęcie jego zasięgiem nowych krajów, dlatego planowane jest podwojenie jego powierzchni.
– Mamy obsługiwać także takie kraje jak Chorwacja, Rosja czy Słowenia – tłumaczy Piotr Padalak.