30-procentowy wzrost przychodów, jaki produkująca filmy, programy i seriale telewizyjne ATM Grupa odnotowała w ubiegłym roku, to przede wszystkim efekt zwiększania skali działania.

Stosunkowo nieduża firma tylko w ciągu ubiegłego roku przejęła agencję filmową Profilm i 75 proc. udziałów w Studiu A, spółce specjalizującej się w produkcji seriali telewizyjnych (m.in. „Ranczo” dla TVP). W tym roku inwestuje w nowe studia i kontynuuje konsolidację rynku producenckiego – w kwietniu kupiła specjalizującą się w produkcji seriali telewizyjnych i filmów fabularnych firmę MT Art. Podejmując szybkie decyzje, jej założyciel Tomasz Kurzewski wspólnie z żoną Dorotą z małej firmy uruchomionej w 1992 roku stworzył liczącą się dziś na mediowym rynku i dobrze znaną całej branży grupę producencką.

ATM Grupa rośnie, bo ciągle szuka nowych źródeł przychodów. W tym roku do spółki z Agorą ruszyła np. z produkcją nowatorskich w Polsce materiałów wideo na potrzeby Internetu. Spółka jest jednak przede wszystkim producentem formatów telewizyjnych. W portfolio ma takie seriale, jak „PitBull”, „Ekipa”, „Halo, Hans” czy „Świat według Kiepskich”, oraz teleturnieje – m.in. „Awanturę o kasę” i reality show „Bar”, „Dwa światy” i „Gladiatorzy”. W obecnym sezonie produkuje dla TVP reality show „Fort Boyard”. – Pracujemy teraz nad trzema nowymi serialami i myślimy o polsko-ukraińskim serialu w kontekście mistrzostw Euro 2012 – mówi wiceprezes Maciej Grzywaczewski.

Spółka zaczyna szukać źródeł przychodów także poza polską telewizją, zapowiada też przejęcia zagranicznych firm producenckich. Na razie na licencjach ATM Grupy znane z naszych telewizji programy powstały m.in. w Nowej Zelandii („Awantura o kasę”) i Hiszpanii („Gra w ciemno”) oraz we Włoszech, Grecji, Czechach, Irlandii i na Ukrainie. Ukraińcy już oglądają swoją „Pierwszą miłość”, a niedługo telewizja TRK ruszy z wiedzowym teleturniejem „Awantura o kasę”.