Wprawdzie moc marki poznańskiej spółki obniżyła się o 7 punktów w porównaniu z ubiegłym
rokiem, to jednak Apart nie oddał pierwszego miejsca w swej kategorii. Podobnie jak jej właściciel, który pod względem przychodów (w tym roku sięgną 400 mln zł) jest zdecydowanym liderem jubilerskiego rynku w Polsce.
Apart jest od powstania spółką rodzinną. Należy do braci Adama i Piotra Rączyńskich, którzy zarządzają też firmą. Od ich inicjałów połączonych ze słowem art pochodzi nazwa spółki.
Adam, dzisiaj zajmujący stanowisko wiceprezesa, rozpoczął budowanie firmy, najpierw decydując się na naukę grawerstwa. W 1977 r. otworzył niewielki warsztat rzemieślniczy. Bracia zaczęli pracować razem dopiero w 1983 r. i ten moment przyjmowany jest za oficjalny początek działalności firmy. Choć, jak wspominają bracia Rączyńscy, prowadzenie prywatnej działalności nie należało wtedy do najprostszych, firma szybko się rozwijała.
Prawdziwy przełom nastąpił jednak po otwarciu rynku w 1989 r., kiedy to zaczęli produkować biżuterię nie tylko na potrzeby swojej firmy, ale także innych sklepów jubilerskich. Zdecydowali się na otworzenie pierwszego salonu, a gdy w latach 90. zaczęły się pojawiać galerie handlowe, niemal w każdej pojawiało się logo Apartu.