Na polskim rynku aukcji internetowych po sukcesie Allegro, własności QXL, próbowało zaistnieć wiele spółek. Sił w handlu internetowym próbuje aukcyjny Świstak.pl, pojawiły się nowatorskie serwisy oferujące np. aukcje odwrócone czy też bazujące na codziennie zmieniającej się ofercie dnia, jak KomuKomu.pl. Pojawiły się także pomysłowe serwisy usługowe, takie jak Oferia.pl czy Podajdalej.pl. Wszyscy gracze, niezależnie od innowacyjności ich modelu biznesowego, nie mogą ignorować giganta, jakim jest QXL Polska.
Operator portalu zainteresował się polskim rynkiem w 2000 r. Allegro.pl było jedynie początkującym serwisem bezpośrednio czerpiącym z doświadczeń amerykańskiego eBaya. Kupno Allegro przez giganta notowanego na giełdach w Londynie i Nowym Jorku dało mu gigantyczny impuls rozwojowy i zapoczątkowało historię QXL Poland.
Polski portal szybko rósł, mimo że na świecie pękła rosnąca od 1999 r. bańka internetowa, która zmiotła z powierzchni ziemi setki firm, których nazwa kończyła się na „.com”. Allegro rozwijało się, ale wartość jednej akcji spółki macierzystego QXL spadła z ponad 8 funtów do 6,5 pensa. Firmie pomogła restrukturyzacja i połączenie z niemieckim konkurentem Ricardo.do, które doprowadziło do powstania QXL Ricardo. Firma przetrwała ciężki okres finansowy, by w latach 2005 i 2006 stać się prymusem londyńskiej giełdy.
W międzyczasie w 2005 r. w Polsce pojawił się eBay, a konkurencja sklepów internetowych się nasiliła. Allegro od tego czasu wciąż jednak ucieka do przodu, rozszerzając m.in. ofertę dla firm i ułatwiając prowadzenie sklepów internetowych. Dziś portal pełni funkcję wielkiego okna wystawowego, w którym za większość sprzedaży odpowiadają towary rozprowadzane po ustalonej cenie, a nie za pośrednictwem aukcji.
Oprócz Allegro do QXL Poland należą takie serwisy jak Ceneo czy otomoto. Spółka jest największą firmą branży internetowej w Polsce. Przychody QXL Poland w 2009 r. wyniosły 550 mln zł. Druga z kolei grupa Onet może pochwalić się wynikiem 203 mln zł.