Utrudnianie wypowiedzenia umowy, zbyt mała czcionka regulaminu, niepełne informacje o usłudze - to praktyki stosowane przez dwie spółki telekomunikacyjne.
Prezes [b]Urzędu Ochrony konkurencji i Konsumentów[/b] uznała, że [b]Polkomtel[/b] i [b]Polska Telefonia Cyfrowa[/b] naruszyły prawo. Na operatora sieci Plus nałożyła 11,74 mln zł kary. Erze się upiekło, bo obiecała zmienić treść rozpowszechnianych ulotek reklamowych.
Jak podał UOKiK w komunikacie, od początku 2010 r. wpłynęło doń kilkaset skarg od konsumentów na operatorów telefonii komórkowej. W większości przypadków dotyczyły one problemów indywidualnych, np. kłopotów z zasięgiem bezprzewodowego internetu, czy nieotrzymania rachunku. Niektóre jednak - związane z wprowadzającym w błąd informowaniem o nowej ofercie, nieczytelną czcionką regulaminu, czy uniemożliwianiem rezygnacji z usług operatora dała podstawę do wszczęcia postępowań. Ich celem był sprawdzenie, czy rzeczywiście przedsiębiorcy naruszyli prawo.
Dwa właśnie zakończone postępowania - dotyczące operatorów sieci Plus oraz Era - udowodniły naruszenie przez nich zbiorowych interesów konsumentów - podał UOKiK.
W przypadku PTC, postępowanie wszczęto w lipcu. Wątpliwości UOKiK wzbudziła treść materiałów promocyjnych operatora - reklamujących nową usługę Era Sieć Rodzinna. Oferta umożliwia wykonywanie darmowych połączeń w ramach wybranej grupy. Jak wykazało postępowanie, operator nie informował o wszystkich warunkach promocji. Zakwestionowane ulotki sugerowały, że z usługi mogą skorzystać wszystkie osoby posiadające abonament w sieci Era. Tymczasem oferta była dostępna jedynie dla wybranych.