Być niekwestionowanym numerem dwa na polskim rynku telekomunikacyjnym – w ten sposób opisuje Netia 10-letnią strategie działania. W jej podstawach nic radykalnie się nie zmieni: operator wciąż będzie bazował na regulowanym dostępie do sieci Telekomunikacji Polskiej, ostrożnie inwestował w rozwój własnej infrastruktury (w tym NGA), jak również przejmował lokalnych operatorów telekomunikacyjnych. Marża EBITDA ma sięgnąć 26-28 proc.
Zwiększenie portfolio o usługi telewizyjne dla klientów indywidualnych oraz nowe usługi transmisji danych mają dać operatorowi za 10 lat 20-procentowy udział pod względem wartości w stacjonarnym rynku telekomunikacyjnym. W strategii nie ma na razie mowy o wejściu na rynek komórkowy dla skompletowania oferty.
[b]- Stawiamy na szerokopasmowy dostęp do internetu, jako motor sprzedaży pakietów usług telekomunikacyjnych. W sieci mobilnej świadczymy i będziemy świadczyć usługi dostępowe. MVNO, jako sposób wejścia na rynek głosowy wydaje nam się niezbyt efektywny ekonomicznie i nie wydaje nam się, aby znacząco poprawił wartośc operatorów, którzy z takiego sposobu skorzystali - powiedział podczas dzisiejszej konferencji prasowej Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii.[/b]
Inwestycje w postrzeganie marki i jakość obsługi klienta mają spowodować, że będzie częściej wybierana przez klientów niż konkurencyjne firmy. Ciekawostką jest plan uruchomienia tzw. [i]showrooms[/i], czyli sal wystawowych prezentujących ofertę Netii. [b]Spółka podtrzymuje plan zdobycia 1 mln klientów usług szerokopasmowych do końca przyszłego roku. Szacuje, że rynek rośnie po ok. pół miliona nowych linii dostępowych rocznie. Uruchomione niedawno we Wrocławiu i Toruniu usługi TV będą stopniowe rozszerzane na inne miasta. W jakim tempie? Netia nie chce powiedzieć. Decyzje mają zapaść po zakończeniu trwających aktualnie komercyjnych testów.[/b]
Operator zakłada roczny wzrost – powyżej rynku - na poziomie 3-5 proc. do końca 2012 r. i ok. 2 proc. rocznie od 2013 r. Netia planuje utrzymanie poziomu inwestycji na poziomie 12-15 proc. do 2014 r. a potem stopniowe zmniejszania do poziomu 10 proc. Na ten rok zaplanowała rozbudowę swojej sieci LLU do 700 węzłów w infrastrukturze Telekomunikacji Polskiej. Pierwotny plan zakładał 500 węzłów. Nie tylko Netia, ale i inni rozważający inwestycje w LLU operatorzy twierdzili, że to optymalny plan.