Duże przerwy w dostawie prądu

Trwa naprawianie zerwanych sieci przesyłowych po nieoczekiwanym majowym załamaniu pogody

Publikacja: 05.05.2011 04:12

Duże przerwy w dostawie prądu

Foto: Fotorzepa, BS Bartek Sadowski

EnergiaPro, firma sieciowa katowickiej grupy energetycznej Tauron, walczy ze skutkami ataku zimy.  Kiedy zamykaliśmy to wydanie gazety, bez prądu pozostawało już „tylko" kilka tysięcy odbiorców. To niewiele, bo  3 maja w takiej sytuacji było prawie 130 tys. klientów.

Skąd tak duże problemy? Powrót zimy przyniósł opady ciężkiego śniegu, który łamał gałęzie drzew, a te zrywały sieci energetyczne.

Do walki ze skutkami awarii na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie przydzielono pół tysiąca pracowników  EnergiiPro. Przywracali oni zasilanie, naprawiając nie tylko uszkodzone sieci, ale i stacje transformatorowe.

2,2 mld zł zainwestuje w tym i przyszłym roku Tauron w linie przesyłowe

Spółki Tauronu mają ostatnio pecha do dużych awarii wywołanych zjawiskami pogodowymi. Podczas poprzedniej zimy oprócz EnergiiPro również Enion musiał radzić sobie z pozrywanymi sieciami i połamanymi słupami. Wówczas mówiło się niemal o kataklizmie – awarię wywołała osiadająca na kablach szadź, śnieg i lód. Dostaw energii nie miało  kilkadziesiąt tysięcy odbiorców. Wtedy szacowano, że naprawa infrastruktury będzie kosztować spółki Tauronu kilkanaście milionów złotych.

Dla porównania w 2010 r. Tauron zainwestował planowo w sieci dystrybucyjne około 900 mln zł.

W ubiegłym roku Urząd Regulacji Energetyki uznał, że około tysiącu klientów Enionu należą się bonifikaty za przerwy w dostawach prądu. Jednak energetycy uważają, że awarii tego typu nie da się uniknąć. Alternatywą mogłyby być wyłącznie linie energetyczne kładzione pod ziemią. Jednak to rozwiązanie jest tak drogie, że nie jest stosowane na szeroką skalę nawet w najbogatszych krajach Europy.

 

EnergiaPro, firma sieciowa katowickiej grupy energetycznej Tauron, walczy ze skutkami ataku zimy.  Kiedy zamykaliśmy to wydanie gazety, bez prądu pozostawało już „tylko" kilka tysięcy odbiorców. To niewiele, bo  3 maja w takiej sytuacji było prawie 130 tys. klientów.

Skąd tak duże problemy? Powrót zimy przyniósł opady ciężkiego śniegu, który łamał gałęzie drzew, a te zrywały sieci energetyczne.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy