Świeższa strona polisy

Firmy tworzą portale, aby dotrzeć do klientów poprzez porady

Publikacja: 12.12.2011 00:53

Świeższa strona polisy

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Po wprowadzeniu usprawnionej likwidacji szkód poprzez formularze internetowe firmy ubezpieczeniowe intensyfikują obecność w Internecie, tworząc portale poradnikowe. Za Allianzem, który ostatnio uruchomił porady ekspertów (www.nietylkoubezpieczenia.pl), poszła Warta, odświeżając wygląd i wzbogacając zawartość swojej witryny.

– Najpopularniejsze są tematy poradnikowe związane z motoryzacją czy finansami, ale internauci chętnie czytają też teksty o charakterze popularnonaukowym, np. o ochronie przed wirusami – mówi Marcin Pawelec z biura prasowego Allianza. Podkreśla, że strona firmy ma charakter głównie wizerunkowy.

Inne założenie przyświeca Warcie, która docelowo będzie poprzez stronę sprzedawać polisy. – W przyszłym roku na stronie pojawi się oferta ubezpieczeń turystycznych, mieszkaniowych i komunikacyjnych. Nie będziemy jednak promować szczególnie tego kanału sprzedaży, np. niższymi cenami niż w tradycyjnej sieci sprzedaży – mówi Marcin Jaworski, rzecznik Warty.

O tym, że strategia sprzedaży oparta jedynie na nowych kanałach w Polsce nie jest skuteczna, przekonały się firmy direct. Liberty Direct czy Link4 od niedawna do sprzedaży internetowej i telefonicznej dołączają też tradycyjne metody agencyjne, bo w przeciwnym razie nie były w stanie wypracować zakładanych celów sprzedażowych. Także firmy z tego sektora podjęły ostatnio decyzję o wspólnym stworzeniu platformy www.poznajdirect.pl, która ma poprawić ich wizerunek.

Jak podkreślają eksperci, kluczową kwestią dla atrakcyjności danej platformy (gdy ma ona też cel sprzedażowy) jest kalkulator, czyli symulator kosztów polisy. – Dopiero, gdy klient przekona się o finalnej cenie produktu, sprawdza kolejne informacje, m.in. zakres produktów dodatkowych – wskazuje Piotr Puchalski, naczelnik wydziału produktów ubezpieczeniowych w mBanku i MultiBanku.

Rozwiązanie to proponuje zainteresowanym polisami na życie Warta. Żadna z firm nie oferuje jednak nowoczesnej formy kontaktu z klientem, jaką zapewnia część banków, czy linii lotniczych, jaką jest czat z przedstawicielem firmy w czasie rzeczywistym.

Firmy nie chcą zdradzać, jakie są ich cele dotarcia do klientów, ani jak dbają o wysoką klikalność, która jest najczęściej wprost proporcjonalna do pozycji, jaką dany portal zajmuje na liście wyników w wyszukiwarkach. Pozycjonując w Internecie strony, firmy powinny stosować się do zasad tzw. SEO (zasady optymalizacji wyszukiwania).

W teorii wszystkie firmy twierdzą, że zwracają na to uwagę, w praktyce jednak, po wpisaniu przykładowego hasła „ubezpieczenia turystyczne" na pierwszej stronie rezultatów w popularnej wyszukiwarce nie pojawia się żadna z niedawno odświeżonych stron.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki z.reda@rp.pl

Po wprowadzeniu usprawnionej likwidacji szkód poprzez formularze internetowe firmy ubezpieczeniowe intensyfikują obecność w Internecie, tworząc portale poradnikowe. Za Allianzem, który ostatnio uruchomił porady ekspertów (www.nietylkoubezpieczenia.pl), poszła Warta, odświeżając wygląd i wzbogacając zawartość swojej witryny.

– Najpopularniejsze są tematy poradnikowe związane z motoryzacją czy finansami, ale internauci chętnie czytają też teksty o charakterze popularnonaukowym, np. o ochronie przed wirusami – mówi Marcin Pawelec z biura prasowego Allianza. Podkreśla, że strona firmy ma charakter głównie wizerunkowy.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy