Po wprowadzeniu usprawnionej likwidacji szkód poprzez formularze internetowe firmy ubezpieczeniowe intensyfikują obecność w Internecie, tworząc portale poradnikowe. Za Allianzem, który ostatnio uruchomił porady ekspertów (www.nietylkoubezpieczenia.pl), poszła Warta, odświeżając wygląd i wzbogacając zawartość swojej witryny.
– Najpopularniejsze są tematy poradnikowe związane z motoryzacją czy finansami, ale internauci chętnie czytają też teksty o charakterze popularnonaukowym, np. o ochronie przed wirusami – mówi Marcin Pawelec z biura prasowego Allianza. Podkreśla, że strona firmy ma charakter głównie wizerunkowy.
Inne założenie przyświeca Warcie, która docelowo będzie poprzez stronę sprzedawać polisy. – W przyszłym roku na stronie pojawi się oferta ubezpieczeń turystycznych, mieszkaniowych i komunikacyjnych. Nie będziemy jednak promować szczególnie tego kanału sprzedaży, np. niższymi cenami niż w tradycyjnej sieci sprzedaży – mówi Marcin Jaworski, rzecznik Warty.
O tym, że strategia sprzedaży oparta jedynie na nowych kanałach w Polsce nie jest skuteczna, przekonały się firmy direct. Liberty Direct czy Link4 od niedawna do sprzedaży internetowej i telefonicznej dołączają też tradycyjne metody agencyjne, bo w przeciwnym razie nie były w stanie wypracować zakładanych celów sprzedażowych. Także firmy z tego sektora podjęły ostatnio decyzję o wspólnym stworzeniu platformy www.poznajdirect.pl, która ma poprawić ich wizerunek.
Jak podkreślają eksperci, kluczową kwestią dla atrakcyjności danej platformy (gdy ma ona też cel sprzedażowy) jest kalkulator, czyli symulator kosztów polisy. – Dopiero, gdy klient przekona się o finalnej cenie produktu, sprawdza kolejne informacje, m.in. zakres produktów dodatkowych – wskazuje Piotr Puchalski, naczelnik wydziału produktów ubezpieczeniowych w mBanku i MultiBanku.