Druga w Europie sieć sklepów ze sprzętem elektrycznym (534 mln dol. wartości) wypadła w okresie świąt lepiej od rywali i to bez konieczności obniżania cen. Jej akcje zyskały w Londynie nawet 16,7 proc.
Prezes Dixons John Browett stwierdził, że w warunkach zduszonego w Europie popytu na sprzęt elektryczny jego firma zyskała dzięki popularności artykułów o wyższej marży, np. iPadów i innych tabletów, e-czytników Kindle, słuchawek i małego agd, w rodzaju ekspresów do kawy.
Dixons, właściciel sieci Currys, PC World, Elkjop w Skandynawii, UniEuro we Włoszech i Kotsovolos w Grecji, zmniejszył w ciągu 12 tygodni do 7 stycznia o 5 proc. obroty w sklepach, ale dzięki mniejszym promocjom zwiększył marżę brutto o 0,4 pkt proc.
– Najważniejszy okres dla handlu już za nami, a gdy inni detaliści padają jak muchy, te liczby raczej zachęcają, bo spółka nie ostrzega o niższym zysku – ocenił analityk Philip Dorgan z Panmure Gordon.