Ta­ta Com­mu­ni­ca­tions (TCL) roz­wa­ża mo­żli­wość zło­że­nia ofer­ty na bry­tyj­skie­go ope­ra­to­ra łącz­no­ści ka­blo­wej – ujaw­nił „Ti­mes of In­dia", wy­wo­łu­jąc skok ak­cji CWW w Lon­dy­nie nawet o po­nad 27 proc. i TCL w Mum­ba­ju o 5 proc.

Dział łącz­no­ści wart 84 mld do­l. na­le­żą­cy do kon­glo­me­ra­tu Ta­ta chce wy­grać z Vo­da­fo­ne wy­ścig o CWW, ale spra­wa jest na wstęp­nym eta­pie – twier­dzi dzien­nik. CWW jest zna­ny w In­diach ze spon­so­rowa­nia dru­ży­ny kry­kie­ta. Związ­ki fir­my z tym kra­jem się­ga­ją 1870 r., od po­ło­że­nia pod­wod­ne­go ka­bla z Bom­ba­ju do Por­th­cur­no (An­glia).

CWW jest glo­bal­nym ope­ra­to­rem, wła­ści­cie­lem 425 tys. ka­bli w po­nad 150 kra­jach, głów­nie daw­nych ko­lo­nii bry­tyj­skich. Ob­słu­gu­je po­nad 6 tys. du­żych klien­tów na czterech kon­ty­nen­tach. Je­go war­tość mo­że wzro­snąć te­raz do 1,2 mld do­l.

– Kup­no CWW uzu­peł­ni­ło­by in­fra­struk­tu­rę Ta­ty, wzmoc­ni po­zy­cje ta­nie­go do­staw­cy do­stę­pu do szyb­kie­go In­ter­ne­tu – oce­nia Tho­mas Ku­ru­vil­la z fir­my do­rad­czej Ar­thur D. Lit­tle.