Telewizory w sieci
MK
Sprzedaż telewizorów z dostępem do internetu ma w tym roku wynieść około 90 mln sztuk, a w przyszłym już 105 mln. Funkcję Smart TV ma już 27 proc. odbiorników trafiających na rynek — szacuje firma DisplaySearch. Polska nie pozostaje w tyle — w 2013 r. nabywcówma znaleźć nawet 1,5 mln telewizorów Smart TV. Na razie w polskich domach królują jednak urządzenia kineskopowe (CRT).
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=127947# (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Microsoft kontratakuje
Piotr Kościelniak
Ma system operacyjny znany z komputerów, sprytnie schowaną w osłonie ekranu klawiaturę i panoramiczny ekran. Surface – nowa rodzina tabletów Microsoftu – to poważny konkurent w walce o rynek zdominowany obecnie przez iPady Apple'a oraz tanie urządzenia z systemem Google Android. Pierwszy model tej serii na rynek trafi zapewne w październiku, a jego cena „będzie porównywalna z podobnymi urządzeniami" – zapewnia producent.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1152392_Microsoft_kontratakuje.html (dostęp płatny)
Microsoft wchodzi na rynek tabletów
Aleksandra Stanisławska
iPad Apple'a ma nowego, silnego rywala. Urządzenie producenta Windowsa może zachwiać jego pozycję. Tej nocy Microsoft pokazał długo oczekiwany własny tablet. Surface – bo tak się nazywa urządzenie – to produkt na pierwszy rzut oka podobny do iPada, ale o bogatszej funkcjonalności i skierowany do szerszej grupy klientów. Czy zagrozi tabletowi Apple'a? – Surface wygląda doskonale i na pewno podnosi poprzeczkę innym producentom – twierdzi Arkadiusz Stanoszek, prezes firmy Core, polski przedstawiciel producenta programów antywirusowych AVG.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1152301_Microsoft_wchodzi_na_rynek_tabletow.html (dostęp płatny)
Surface – między tabletem i komputerem przenośnym
Piotr Kościelniak
Efekty trzech lat pracy zespołu projektantów Microsoftu są zaskakujące. Surface łączy cechy typowego tabletu z uniwersalnością ultrabooka. Oferowany będzie w dwóch wersjach: „konsumenckiej" z oszczędnymi procesorami ARM i dostosowaną do nich wersją Windows RT oraz „biznesowej" z Windows 8 i procesorami Intela.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1152302_Surface_miedzy_tabletem_i_komputerem_przenosnym.html (dostęp płatny)
Tabletowy rynek na razie bez dna
Magdalena Lemańska
Liczenie, ilu jeszcze chętnych skusi się na zakup tabletu, to ostatnio jedno z najwdzięczniejszych zadań speców z firm badawczych na całym świecie. Mimo niepewnej sytuacji makroekonomicznej i cięć w domowych i firmowych budżetach wniosek płynący ze wszystkich tych badań jest wciąż taki sam: na wielu rynkach (w tym na polskim) tabletów wciąż sprzedaje się więcej, niż spodziewano się jeszcze niedawno.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1152309_Tabletowy_rynek_na_razie_bez_dna.html (dostęp płatny)