Euro 2012 dało zarobić

Firma szuka możliwości rozwoju w różnych segmentach rynku transportowo-spedycyjno- -logistycznego

Publikacja: 24.10.2012 01:53

Grzegorz Lipowski prezes spółki

Grzegorz Lipowski prezes spółki

Foto: materiały prasowe

Spółka specjalizuje się w świadczeniu usług logistycznych i organizacji transportu kolejowego materiałów sypkich dla branży cementowej i wapienniczej. Współpracuje z cementowniami i zakładami przemysłu wapienniczego w zakresie transportu wyrobów od producenta do odbiorców. Świadczy też usługi dla elektrowni i elektrociepłowni przy przewozach wapna i popiołów.

To głównie dzięki tej działalności grupa osiągnęła w ub.r. 201,2 mln zł przychodów, czyli o 31,4 proc. więcej niż rok wcześniej. W efekcie miała 17,8 mln zł czystego zarobku.

– Wypracowane w 2011 r. wyniki finansowe były jednymi z najlepszych w ostatnim okresie. Było to związane głównie ze wzrostem inwestycji w budownictwie, towarzyszącym organizacji Euro 2012 – mówi Grzegorz Lipowski, prezes Cemetu. Dodaje, że grupa doświadcza spowolnienia w branży budowlanej, szczególnie w infrastrukturze drogowej i budownictwie mieszkaniowym.

Firma nie jest jednak zaskoczona tą sytuacją i już wcześniej podjęła kroki racjonalizujące koszty działalności. – Mając na uwadze również stronę przychodową firmy, od kilku lat intensywnie rozwijamy oprócz działalności kolejowej inne usługi, głównie spedycję i transport samochodowy oraz obsługę bocznic kolejowych. Taki model biznesu niweluje wahania związane ze zmianami koniunktury na rynku – uważa Lipowski.

Cemet szuka też możliwości rozwoju w innych segmentach rynku transportowo- spedycyjno-logistycznego. Świadczy m.in. usługi zarządzania bocznicami kolejowymi. W związku z tym prowadzi obsługę transportu kolejowego, naprawę taboru i nawierzchni kolejowej oraz administruje powierzonym jej majątkiem. Umożliwia to obniżenie ponoszonych kosztów obsługi bocznic o minimum 5–15 proc. w perspektywie dwóch, trzech lat. Cemet obsługuje obecnie bocznice kolejowe firm: Lafarge Cement (Cementownia Małogoszcz i Cementownia Kujawy), Górażdże Cement (w Choruli i Dąbrowie Górniczej), Grupy Ożarów (Cementownia Ożarów i Cementownia Rejowiec) oraz ZPW Trzuskawica (w Sitkówce).

Cemet zajmuje się też dzierżawą wagonów i usługami przeładunkowymi. Ofertę poszerzył m.in. o spedycję samochodową produktów pakowanych na palety.

Zarząd myśli o dalszym rozwoju. – Nasze plany inwestycyjne dotyczą głównie odbudowy floty wagonów. Planujemy rocznie wyprodukować do 50 nowych wagonów 440S, które stopniowo zastąpią dotychczas eksploatowane przez nas wagony 408S – mówi Grzegorz Lipowski.

Udziałowcami Cemetu są: Górażdże Cement, Grupa Ożarów oraz Lafarge Cement.

—Tomasz Furman

Spółka specjalizuje się w świadczeniu usług logistycznych i organizacji transportu kolejowego materiałów sypkich dla branży cementowej i wapienniczej. Współpracuje z cementowniami i zakładami przemysłu wapienniczego w zakresie transportu wyrobów od producenta do odbiorców. Świadczy też usługi dla elektrowni i elektrociepłowni przy przewozach wapna i popiołów.

To głównie dzięki tej działalności grupa osiągnęła w ub.r. 201,2 mln zł przychodów, czyli o 31,4 proc. więcej niż rok wcześniej. W efekcie miała 17,8 mln zł czystego zarobku.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy