Przegląd prasy – wtorek 27 listopada

Publikacja: 27.11.2012 08:30

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Fuzja n i Cyfry+ nie w smak nadawcom

Michał Fura

Do końca roku sfinalizowana ma zostać fuzja dwóch platform satelitarnych n i Cyfry+. W jej efekcie powstanie jeden podmiot posiadający 2,6 mln klientów. Nadawcy kanałów tematycznych obawiają się, że platforma będzie chciała oszczędzić także na nich, dlatego nerwowo czekają na telefon od Markusa Tellenbacha: „Witamy w nC+, chcielibyśmy porozmawiać o optymalizacji naszej współpracy", co nie będzie oznaczało nic innego, jak „chcemy płacić wam mniej".

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=431816 (dostęp płatny)

Dzięki telepracy rodzic połączy etat z opieką nad dzieckiem

Łukasz Guz

Rząd zapowiadał wprowadzenie dopłat dla firm na utrzymanie stanowisk pracy rodziców wybierających długą opiekę nad dzieckiem. Czy nie doprowadzi to jednak do nadużyć, np. zatrudniania kobiet planujących ciążę tylko po to, aby otrzymać dopłaty?

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=431758 (dostęp płatny)

Menedżerowie IT chcą odgrywać w firmach większą rolę

Andrzej Jaworski

Dyrektorzy IT postrzegani są bardziej jako osoby wspierające biznes niż tworzące konkretną wartość. Jednocześnie oni sami uważają, że są niedoceniani. 38 proc. dyrektorów IT skarży się na brak wsparcia ze strony kierownictwa wyższego szczebla. 60 proc. uważa, że wnosi dużą wartość do procesu podejmowania strategicznych decyzji w firmach. Jednak tylko 35 proc. ich kolegów z zarządów się z tym zgadza.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=431696 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Zaostrza się walka o kanały tematyczne

Vadim Makarenko

W ciągu ostatniego miesiąca z usług domu sprzedaży kanałów tematycznych Atmedia zrezygnowały trzy grupy telewizyjne. Zaczęło się od Viacomu, który powierzył sprzedaż reklam na swoich kanałach (m.in. MTV, Viva oraz Comedy Central) telewizji TVN. Z kolei BBC Worldwide wybrało Cyfrowy Polsat, a ściślej mówiąc, należącą do niego spółkę Polsat Media sprzedającą reklamy w Polsacie i skupionych wokół niego kanałach tematycznych. I wreszcie w poniedziałek o przeniesieniu obsługi reklamowej swoich kanałów do TVN poinformowała Cyfra+.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,12929655,Zaostrza_sie_walka_o_kanaly_tematyczne.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu/PB.pl[/srodtytul]

Canal+ wciska gaz do dechy

Magdalena Wierzchowska

Canal+, platforma „n" i Cyfrowy Polsat prześcigają się w promocjach. Telewizor, laptop czy konsola za złotego to standard raczej niż wyjątek. Złamał się nawet Cyfrowy Polsat, niechętny do tego typu promocji. Ale to ostatni taki sezon. — Gdy na rynku funkcjonują wciąż trzy platformy cyfrowe, działania promocyjno-sprzedażowe przypominają wyścig Formuły 1. My wciskamy gaz do dechy — tak bogate promocje, jak „Przebajeczny wybór", już się nie powtórzą — mówi Beata Mońka, prezes spółki Canal+ Cyfrowy. Promocje są bardzo kosztowne. Czy nie obniżą rentowności Canal+, który prognozował 200 mln zł EBITDA na koniec tego roku?

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=137167# (dostęp płatny)

Grzegorz Esz wszedł do władz UPC

Magdalena Wierzchowska

Grzegorz Esz i Christopher F. Biedermann dołączyli do zarządu UPC. Pierwszy będzie odpowiadał za marketing, drugi za finanse. Grzegorz Esz to menedżer dobrze znany w środowisku telekomunikacyjnym. Kojarzony jest głównie z wprowadzeniem na rynek sieci komórkowej Heyah, która była wówczas przełomową ofertą. Do niedawna był członkiem zarządu Netii, w czasie gdy firma przeprowadzała zmianę wizerunku.Pracował też w rosyjskim operatorze komórkowym MTC, w którym odpowiadał za Ukrainę, Białoruś, Uzbekistan i Kazachstan.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=137158# (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Tańszy prąd dla firm

Justyna Piszczatowska

Po raz pierwszy od wielu lat spadają w Polsce ceny energii. W przyszłym roku ma być jeszcze taniej. Tegoroczne obniżki notowań na Towarowej Giełdzie Energii, gdzie odbywa się handel hurtowy, sięgają już kilkunastu procent. Dostępne kontrakty na 2013 rok przewidują ceny ok. 178 złotych za megawatogodzinę, co oznacza spadek o ponad 15 proc. w stosunku do pierwszej połowy tego roku.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1172404_Tanszy_prad_dla_firm.html (dostęp płatny)

Polskie firmy mniej zapłacą za energię

Justyna Piszczatowska

Ceny energii elektrycznej na rynku hurtowym spadły w tym roku średnio o ponad 15 proc. W?przyszłym może być podobnie. Analitycy wskazują, że stawki w rocznych kontraktach na 2013 r. zakładają już ceny około 178 zł za megawatogodzinę (jeszcze wiosną tego roku przekraczały nawet 220 zł), a w 2014 r. niewiele wyższe. Dla giełdowej energetyki, czyli PGE, Taurona i Enei, to nie najlepsze informacje.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1172434_Polskie_firmy_mniej_zaplaca_za_energie.html (dostęp płatny)

Konstrukcje ofert mogą się zmienić

Urszula Zielińska

Nowelizacja prawa telekomunikacyjnego skróci umowy operatorów z abonentami do dwóch lat. Co to oznacza? 16 listopada Sejm przyjął nowelizację ustawy rządzącej telekomunikacyjnym rynkiem. Zmiany wejdą w życie 30 dni po tym, jak ustawę podpisze prezydent. Data ta nie jest jednak znana. Warto pamiętać, że jeden z zapisów może zmienić sposób, w jaki operatorzy konstruują oferty, szczególnie te z urządzeniami elektronicznymi za przysłowiową złotówkę.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1172417_Konstrukcje_ofert_moga_sie_zmienic.html (dostęp płatny)

Świąteczny tablet tylko u nielicznych

Urszula Zielińska

Telekomy i kablówki liczą na przedświąteczną sprzedaż usług. Podpowiadamy, jak nie zgubić się w ofertach. Choć spowolnienie gospodarcze jest faktem i grono gospodarstw domowych, które spodziewają się pogorszenia sytuacji finansowej, rośnie, to – według danych zebranych przez firmę doradczą Deloitte – na świąteczne prezenty chcemy wydać jednak o 15 proc. więcej niż przed rokiem.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1172416_Swiateczny_tablet_tylko_u_nielicznych.html (dostęp płatny)

Więcej sieci w domach

Anna Cieślak-Wróblewska

W 2012 r. dostęp do internetu, zwykle szerokopasmowego, posiadało już 70,5 proc. gospodarstw domowych w Polsce – wynika z przedstawionych wczoraj badań GUS. Pięć lat temu było to zaledwie 47,6 proc., a rok temu – 66,6 proc. Wciąż jednak utrzymują się duże różnice między poszczególnymi typami rodzin. Wśród tych z dziećmi, aż 91,5 proc. ma dostęp do sieci w domu, wśród pozostałych – zaledwie 60 proc. Prawie 76 proc. gospodarstw domowych w wielkich miastach może swobodnie surfować, a na wsi – ok. 66 proc.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1172425_Wiecej_sieci_w_domach.html (dostęp płatny)

Wydawcy chcą w sieci większej ochrony

Magdalena Lemańska

Jutro pod obrady Komitetu Stałego Rady Ministrów trafi nowelizacja ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Według wydawców uniemożliwi ona skuteczną ochronę ich praw autorskich w internecie. Wydawcy walczą o uwzględnienie ich stanowiska w pracach nad nowelizacją od czterech lat. Nowelizacja ma wnieść do polskiego prawa przepisy tzw. dyrektywy o handlu elektronicznym.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1172438_Wydawcy_chca_w_sieci_wiekszej_ochrony.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Fuzja n i Cyfry+ nie w smak nadawcom

Pozostało 99% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy