Nie ma w planach kanału 3D dla Polski

- Naszą strategią nie jest rola pierwszego gracza testującego takie rozwiązania. Nie mają one na razie wypracowanego żadnego modelu biznesowego - mówi w rozmowie z rpkom.pl Katarzyna Kieli,dyrektor zarządzająca Discovery Networks w rejonie CEEMEA. Firmę interesuje natomiast naziemna telewizja cyfrowa: bierze udział w konkursie na uzupełnienie oferty programowej MUX I

Publikacja: 22.04.2013 08:00

Nie ma w planach kanału 3D dla Polski

Foto: ROL

rpkom.pl: - Wasz kanał TLC ruszył w Polsce w HD. Zamierzacie wprowadzać w tym standardzie kolejne?

Katarzyna Kieli

:  - Polski rynek, jeżeli chodzi o HD, jest jednym z najlepiej rozwiniętych rynków europejskich. Dlatego dla nas jest pierwszym, na którym w tak dużym stopniu wchodzimy w HD i prowadzimy tzw. simulcasty [

równoległe nadawanie stacji w standardowej rozdzielczości i wysokiej rozdzielczości czyli HD, od „high definition" – red.

] To na pewno będzie częścią naszej strategii na ten rok. Nie sądzę, żeby ten proces zakończył się w tym roku, pewnie będzie trwał jeszcze w przyszłym. Na razie w HD nadajemy kanały Discovery i TLC. Naszym nowym dzieckiem na polskim rynku jest ID, który wystartował niespełna rok temu w nowej, odmienionej formie, ale ma dobrą dynamikę wzrostu.

- Co z 3D w Polsce? Discovery ma taki kanał, ale wciąż tylko w USA.

- 3D okazuje się być technologią może nie do końca telewizyjną. My mamy treści w 3D i w każdej chwili moglibyśmy je zacząć udostępniać, ale nie mamy planów uruchomienia tu takiego kanału. Nie wydaje nam się, by na rynku było aż takie zainteresowanie tą technologią i aż taka potrzeba, jaka jest widoczna w USA. Natomiast treści w 3D w Europie także są przez nas dystrybuowane, np. w Wielkiej Brytanii.

- A taka technologia, jak 4K państwa interesuje?

- Myślę, że oznacza na razie zbyt wielkie koszty, a poza tym to jest trochę jak z dźwiękiem: on wciąż może być lepszy i lepszy, ale w pewnym momencie ucho przestaje zauważać już kolejną poprawę.

- W Polsce Discovery stawia teraz na naziemną telewizję cyfrową. Dlaczego?

- Discovery wydaje 1,2 mld dol. rocznie i jest największym światowym producentem tego treści nazwijmy je dokumentalnych. Jesteśmy też, co ważne, właścicielem tych treści – nie jest tak, że mamy tylko licencję na jego pokazywanie przyznaną na krótki czas. To daje nam prawa do użytkowania tych materiałów w różny sposób, np. także w internecie. Mamy więc dorobek, jaki możemy przedstawić. Edukacja jest wpisana w DNA Discovery, w USA mamy już olbrzymie serwisy per se edukacyjne. W Rumunii także mamy taki serwis, który nazywa się Scoala Discovery. To jest kanał telewizyjny, ale dostarczamy w nim także całe koncepcje i materiały na szkolne lekcje.

- Czy gdyby były plany uruchomienia kolejnych multipleksów cyfrowej telewizji, w tym płatnych, bylibyście zainteresowani?

- Za wcześnie, żeby o tym mówić. Na razie trwa konkurs na zagospodarowanie pierwszego multipleksu i bierzemy w nim udział. O przyszłych planach na razie nie chcę się wypowiadać.

- HBO ruszyło w Skandynawii ze swoją ofertą w internecie, niezależnie od operatorów kablowych i satelitarnych. Discovery też myśli o takim rozwiązaniu?

- Naszą strategią nie jest bycie pierwszym graczem testującym takie rozwiązania. Nie mają, póki co, wypracowanego modelu biznesowego. Na razie trwają ogromne inwestycje zarówno po stronie dystrybutorów, z którymi blisko pracujemy, jak i nasze, w obecne systemy dystrybucji. Widzimy oczywiście nowe możliwości. Będziemy się im przyglądać i zobaczymy, co z nich biznesowo wyniknie.

- Dziękujemy za rozmowę

rozmawiała Magdalena Lemańska

rpkom.pl: - Wasz kanał TLC ruszył w Polsce w HD. Zamierzacie wprowadzać w tym standardzie kolejne?

Katarzyna Kieli

Pozostało 97% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy