Finowie wykupują udział Siemensa
PR
Fiński producent telefonów komórkowych ogłosił plany wykupienia udziałów niemieckiego koncernu w ich spółce j. v. produkującej sprzęt sieciowy, bo przewiduje lepszą przyszłość dla łączności 4G.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1203670-Finowie-wykupuja-udzial-Siemensa.html (dostep płatny)
Mniejsza wielka czwórka
Magdalena Lemańska
Telewizyjna reklama w Polsce coraz bardziej zależy od stacji niszowych. Na koniec roku 30 proc. rynku reklamy TV zagarną małe stacje – prognozują eksperci. Stało się. W I półroczu łączny udział w ogólnopolskim rynku oglądalności tzw. wielkiej czwórki na telewizyjnym rynku (TVP 1, TVP 2, TVN i Polsat) spadł w końcu poniżej symbolicznego poziomu 50 proc. – wynika z danych badającej telewizyjną oglądalność firmy Nielsen Audience Measurement (NAM).
http://archiwum.rp.pl/artykul/1203589-Mniejsza-wielka-czworka.html (dostęp płatny)
Przychody z Internetu jak z telefonii stacjonarnej
Urszula Zielińska
Urząd Komunikacji Elektronicznej podsumował 2012 r. na rynku operatorów w kraju. O 2,4 proc., do 41,7 mld zł, obniżyła się w 2012 r. wartość przychodów operatorów telekomunikacyjnych w Polsce – wynika z raportu podsumowującego stan branży przygotowanego przez regulatora.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1203595-Przychody-z-Internetu-jak-z-telefonii-stacjonarnej.html (dostęp płatny)
Polska daleko pod względem potencjału w sieci
Piotr Mazurkiewicz
Najbardziej rozwiniętym rynkiem e-handlu na świecie jest Wielka Brytania, nieznacznie wyprzedzając USA. Wynik taki przynosi raport przygotowany przez Euromonitor International oraz Cushman & Wakefield, badający potencjał e-handlowy poszczególnych państw na podstawie 13 wskaźników, w tym rozwoju infrastruktury, wielkości wydatków per capita, otwartości na działalność online i media społecznościowe, a także udziału e-handlu w sprzedaży detalicznej.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1203586-Polska-daleko-pod-wzgledem-potencjalu-w-sieci.html (dostęp płatny)
Reklama mobilna nad Wisłą raczkuje
Aleksandra Stanisławska
Polski rynek reklamy mobilnej wciąż poniżej średniej w regionie – podaje raport Gemiusa. Zaledwie 1,6 proc. wszystkich kampanii reklamowych online w Polsce w ostatnich trzech miesiącach 2012 roku stanowiły reklamy mobilne. To niemal o połowę mniej niż średnia dla naszego regionu. Dane te pochodzą z raportu Gemiusa „AdMonitor" obejmującego 12 krajów Europy Środkowo-Wschodniej.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1203592-Reklama-mobilna-nad-Wisla-raczkuje.html (dostęp płatny)
Walka o komórki dla grupy PKP
Urszula Zielińska
Orange odpadł z powodu za niskiej ceny. Wygrał T-Mobile, ale Plus podważył przetarg w sądzie. Polskie Koleje Państwowe chciały mniej wydawać na usługi telefonii komórkowej i wybrać jednego dostawcę dla dziewięciu firm z grupy. Sąd jednak właśnie orzekł, że koleje nie mogły rozpisać jednego przetargu dla wszystkich spółek z grupy.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1203580-Walka-o-komorki-dla-grupy-PKP.html (dostęp płatny)