Karta produktu PIU i wytyczne KNF dotyczące sprzedaży ubezpieczeń

Jest nadzieja, że nowe regulacje zapobiegną nieprawidłowościom, ale z wcześniejszymi umowami wciąż będą problemy.

Publikacja: 22.01.2015 09:19

Nie wszyscy ubezpieczyciele stosują kartę produktu zawierającą komplet informacji o polisach z UFK.

Nie wszyscy ubezpieczyciele stosują kartę produktu zawierającą komplet informacji o polisach z UFK. Wytyczne KNF także odnoszą się do obowiązków informacyjnych towarzystw, w tym do karty produktu.

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodkowski Krzysztof Skłodkowski

W maju ubiegłego roku weszła w życie rekomendacja dobrych praktyk informacyjnych przy sprzedaży polis na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (UFK). Została przygotowana przez Polską Izbę Ubezpieczeń (PIU) zrzeszającą towarzystwa ubezpieczeniowe. Ma przeciwdziałać zjawisku missellingu, czyli nieprawidłowościom przy sprzedaży polis.

Kluczowym zaleceniem rekomendacji jest stosowanie przez ubezpieczycieli karty produktu. Jest to dokument prezentowany klientowi przed zawarciem umowy. Powinny znaleźć się w nim najważniejsze informacje o ubezpieczeniu. Co więcej, należy przedstawić je jasno, w sposób niebudzący żadnych wątpliwości.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne