Intercity dostanie nowe pociągi

Nowe pociągi Intercity zaczną w grudniu kursować z pasażerami. Będą to produkowane przez zakłady PESA składy typu Dart.

Publikacja: 18.06.2015 13:14

Intercity dostanie nowe pociągi

Foto: materiały prasowe

Maja kursować na liniach: Jelenia Góra – Wrocław - Łódź - Warszawa do Białegostoku i Lublina oraz z Białegostoku i Lublina do Bielska Białej przez Warszawę, Koluszki, Częstochowę i Katowice. Właśnie rozpoczęły się testy pierwszego pociągu.

Według Intercity, przejazdy składami od polskiego producenta będą objęte taryfą ekonomiczną - Zagwarantują wysoki standard podróży w bardzo przystępnej cenie – zapowiedział prezes PKP Intercity, Jacek Leonkiewicz.

Wartość kontraktu z PESĄ to 1 mld 320 mln zł. Umowa, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat. Także w grudniu kursy z pasażerami rozpoczną składy typu Flirt produkowane przez konsorcjum Stadler-Newag. Będą one wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowane będzie gniazdko elektryczne. Tradycyjne tablice informacyjne zastąpią elektroniczne wyświetlacze, na których będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny będzie również nowoczesny system informacji pasażerskiej. Flirty – w sumie 20 sztuk - zostaną włączone do ruchu na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

Intercity inwestuje w sumie 5,6 miliarda złotych w modernizację i zakup nowego taboru, który trafi na najważniejsze linie w całym kraju. Nowoczesne, bardziej komfortowe i szybsze pociągi mają przyciągnąć pasażerów, którzy zniechęceni powolnością i siermiężnością PKP masowo przesiadają się do samochodów, Polskiego Busa, oraz tanich linii lotniczych.

Kontrakty z PESĄ i Stadler-Newagiem współfinansowane są z funduszy unijnych. Zakup 20 elektrycznych zespołów PesaDART jest w 70 proc. finansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Z tego samego programu dofinansowywany jest kontrakt na zakup pociągów typu Flirt.

Intercity unowocześnia także już kursujące pociągi: modernizowane są wagony ekspresów kursujących m.in.na linii z Przemyśla do Szczecina. Dostosowaniem ich do nowych standardów i większych prędkości zajęły się zakłady Cegielskiego, Newag, Pesa oraz mińskie Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego. Nowoczesne wagony będą obsługiwać także połączenia Warszawa – Poznań – Szczecin. Będą mogły jechać z prędkością do 200 kilometrów na godzinę, zostaną wyposażone m.in. w bezprzewodową sieć WI-FI oraz monitoring. Prócz wagonów drugiej i pierwszej klasy, w każdym składzie będzie także wagon z przedziałami menadżerskimi, w których są tylko 4 miejsca i stolik do pracy.

Maja kursować na liniach: Jelenia Góra – Wrocław - Łódź - Warszawa do Białegostoku i Lublina oraz z Białegostoku i Lublina do Bielska Białej przez Warszawę, Koluszki, Częstochowę i Katowice. Właśnie rozpoczęły się testy pierwszego pociągu.

Według Intercity, przejazdy składami od polskiego producenta będą objęte taryfą ekonomiczną - Zagwarantują wysoki standard podróży w bardzo przystępnej cenie – zapowiedział prezes PKP Intercity, Jacek Leonkiewicz.

Pozostało 82% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy