Wartość transakcji strony wyceniły na 4,3 mln zł. Wartość giełdowa spółki Motoricus SA wynosi ok. 11-13 mln zł.

W wyniku połączenia należąca do Motoricus marka Aaltonen zmieni nazwę na Aaltonen Team. Jej działalność będzie nadal polegała na dystrybucji akcesoriów motoryzacyjnych, poszerzy natomiast ofertę o oleje. Aaltonen Team oficjalnie rozpocznie działalność 1 stycznia 2016 roku.

Motoricus SA zajmowała się do tej pory sprzedażą i obsługą ogumienia zarówno w kanale e-commerce przez markę motorcus.com jak i przez sieć serwisów, za co odpowiadała spółka Motoricus Service. Obsługę logistyczną zapewniał Aaaltonen. Rocznie spółka sprzedawała do 150 tys. opon, głównie marek środka i premium, przede wszystkim do autoryzowanych serwisów marek samochodowych. Najnowsze projekty to wejście w segment opon do samochodów ciężarowych (dostawy do sieci Iveco kompletnych kół) oraz rolniczych. KAZ Dystrybucja specjalizuje się w dystrybucji olejów, głównie do sieci warsztatów samochodowych. Jest jednym z głównych dystrybutorów Castrola w Polsce. Firma koncentruje działania w północnej części kraju. Wcześniej próbowała poszerzyć działalność o Warszawę, ale odniosła porażkę.

Połączenie obu podmiotów pozwoli poszerzyć obszar działalności na cały kraj. Natomiast Motoricusowi umożliwi dotarcie do większej liczby warsztatów i ułatwi rozbudowę sieci franszyzowej, która obecnie liczy dwa warsztaty. Spółka ma także 5 własnych. Prezes Motoricus SA Witold Gazda planuje, że w rok po połączeniu uda mu się dołączyć do sieci kolejne 10 warsztatów.

Sprzedaż opon, podobnie jak olejów samochodowych jest sezonowa, jednak – jak wskazuje prezes KAZ Dystrybucja Kazimierz Dawicki – sezony uzupełniają się. Gazda przewiduje że w przyszłym roku obroty połączonych spółek sięgną 75 mln zł, gdy w 2014 roku Motoricus osiągnął 50 mln zł przychodów, natomiast KAZ Dystrybucja 22 mln zł. Motoricus SA jest kontrolowane przez cypryjskie fundusze inwestycyjne Perdi Ltd (73,75 proc. akcji), Xaralax Ltd (7,29 proc.) oraz G Funds & Capital LLC (5,74 proc.).