Reklama
Rozwiń
Reklama

Prof. Horban: Stosowanie zarejestrowanych szczepionek nie jest eksperymentem medycznym

- Jeżeli jest coś zarejestrowane, to stosowanie tego dla pacjentów, dla których to coś jest zarejestrowane, nie jest już eksperymentem medycznym - tłumaczył prof. Andrzej Horban, główny doradca premiera ds. walki z Covid-19, w czasie dyskusji w Sejmie na temat szczepień dzieci.

Aktualizacja: 16.07.2021 11:49 Publikacja: 16.07.2021 11:33

Prof. Horban: Stosowanie zarejestrowanych szczepionek nie jest eksperymentem medycznym

Foto: PAP/Rafał Guz

qm

W czwartek w Sejmie odbyło się spotkanie parlamentarnego zespołu ds. sanitaryzmu. Zespołem kieruje posłanka PiS Anna Maria Siarkowska, która w tym tygodniu wspólnie z posłem Januszem Kowalskim interweniowała w sprawie szczepień w Domu Dziecka w Nowym Dworze Gdańskim.

W spotkaniu uczestniczyło dwoje ekspertów Rady Medycznej przy premierze, prof. Magdalena Marczyńska i prof. Andrzej Horban. - W zakażeniach dominują nastolatki i są to grupy 16-18 oraz 12-15 lat. Niewątpliwie dzieci chorowały cztery razy rzadziej w naszym kraju, niż osoby dorosłe. Większość z nich Covid-19 zniosła zdecydowanie łagodnie, a ciężki przebieg choroby dotyczy 1 proc. i to jest prawda. Niestety zmieniła się transmisja wirusa - tłumaczyła ta pierwsza.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Leki i terapie
Więcej możliwości leczenia dla kobiet z chorobami nowotworowymi
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Leki i terapie
„Historyczna” lista refundacyjna. 50 nowych terapii dla pacjentów
Leki i terapie
Popularny lek na otyłość a ryzyko incydentów sercowo-naczyniowych
Leki i terapie
Seniorzy nadużywają leków za darmo. Poznaliśmy dane
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Leki i terapie
Leczymy 300 tys. pacjentów za 11 mld złotych
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama