Może jednak spaść tempo ich wzrostu. Tak mówił na wczorajszej konferencji poświęconej tegorocznej polskiej edycji konkursu Effie na najefektywniejszą reklamę Lech Pilawski, dyrektor generalny Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Tegoroczne wydatki na reklamę w naszym kraju mają – według prognozy sieci domów mediowych ZenithOptimedia Group – wynieść 7,88 mld zł, czyli o 13 proc. więcej niż rok wcześniej.

Starlink szacuje je na ok. 7,3 mld zł (11 – 12 proc. więcej niż rok wcześniej), a firma CR Media Consulting już obniżyła swoje prognozy dotyczące reklamowego rynku na ten rok do ok. 7,5 mld zł, a w przyszłym przewiduje wzrost wydatków na reklamę już tylko na poziomie 6,9 proc. Korekty prognoz na przyszły rok, przewidujących wzrost wydatków na reklamę w Polsce o ok. 10 proc., nie wyklucza też ZenithOptimedia.

Reklamową branżę interesuje teraz to, jak firmy zachowają się w obliczu kryzysu. Nie mówi się jednak o możliwości spadku wydatków na reklamę.

Według Lecha Pilawskiego w czasie kryzysu na rynkach finansowych powinno wzrosnąć znaczenie reklamy nastawionej na wspieranie wizerunku firm. Zainteresowanie taką formą reklamy może się zwiększyć, zwłaszcza w przypadku banków.