Z danych firmy badawczej DisplaySearch wynika, że w I kwartale sprzedaż telewizorów LED wyniosła 16,4 mln sztuk i była o 200 tys. niższa niż w ostatnim kwartale 2010 r. Ich udział w sprzedaży telewizorów wyniósł 33 proc. i był o 3 pkt proc. niższy niż w prognozie sprzed kilku miesięcy.
DisplaySearch obniżył też swoje szacunki odnośnie do udziałów telewizorów LED w tym roku. W II kwartale ma to być 38 proc., choć wcześniej spodziewano się aż 50 proc. Na koniec 2011 r. prognozowane jest już 57 proc. wobec 62 proc. spodziewanych wcześniej.
– Ten sektor ma ogromne możliwości rozwoju. Producenci wciąż obniżają też koszty ich produkcji i zwiększają dostawy – ocenia David Hsieh z DisplaySearch.
Takie telewizory zużywają bowiem choćby mniej energii i są bardziej trwałe. Z danych firmy wynika także, że panele LED są najpopularniejsze w telewizorach o największych przekątnych ekranu. W przypadku modeli z 50 – 54 calami LED stanowi już 86 proc. sprzedaży, a w ekranach z przekątnymi 55 – 59 cali 82 proc. W mniejszych telewizorach proporcje są zupełnie inne – w modelach 32-calowych to jedynie 18 proc.
W ujęciu ilościowym w I kwartale liderem rynku było LG z 27-proc. udziałem, Samsung miał 24 proc., a Sharp 18 proc.