Reklama
Rozwiń

Telewizory LED jednak wolniej zdobywają nabywców

Wcześniejsze prognozy odnośnie do ich udziału w sprzedaży telewizorów na świecie okazały się zbyt optymistyczne. Jednak technologia LED zyskuje zwolenników – i choć wolniej niż wcześniej zakładano, to jednak zwiększa udział w rynku

Publikacja: 31.05.2011 03:22

Telewizory LED jednak wolniej zdobywają nabywców

Foto: Bloomberg

Z danych firmy badawczej DisplaySearch wynika, że w I kwartale sprzedaż telewizorów LED wyniosła 16,4 mln sztuk i była o 200 tys. niższa niż w ostatnim kwartale 2010 r. Ich udział w sprzedaży telewizorów wyniósł 33 proc. i był o 3 pkt proc. niższy niż w prognozie sprzed kilku miesięcy.

DisplaySearch obniżył też swoje szacunki odnośnie do udziałów telewizorów LED w tym roku. W II kwartale ma to być 38 proc., choć wcześniej spodziewano się aż 50 proc. Na koniec 2011 r. prognozowane jest już 57 proc. wobec 62 proc. spodziewanych wcześniej.

– Ten sektor ma ogromne możliwości rozwoju. Producenci wciąż obniżają też koszty ich produkcji i zwiększają dostawy – ocenia David Hsieh z DisplaySearch.

Takie telewizory zużywają bowiem choćby mniej energii i są bardziej trwałe. Z danych firmy wynika także, że panele LED są najpopularniejsze w telewizorach o największych przekątnych ekranu. W przypadku modeli z 50 – 54 calami LED stanowi już 86 proc. sprzedaży, a w ekranach z przekątnymi 55 – 59 cali 82 proc. W mniejszych telewizorach proporcje są zupełnie inne – w modelach 32-calowych to jedynie 18 proc.

W ujęciu ilościowym w I kwartale liderem rynku było LG z 27-proc. udziałem, Samsung miał 24 proc., a Sharp 18 proc.

W ujęciu wartościowym prowadzi już Samsung z 30 proc., a LG ma 27 proc. rynku.

Z danych firmy badawczej DisplaySearch wynika, że w I kwartale sprzedaż telewizorów LED wyniosła 16,4 mln sztuk i była o 200 tys. niższa niż w ostatnim kwartale 2010 r. Ich udział w sprzedaży telewizorów wyniósł 33 proc. i był o 3 pkt proc. niższy niż w prognozie sprzed kilku miesięcy.

DisplaySearch obniżył też swoje szacunki odnośnie do udziałów telewizorów LED w tym roku. W II kwartale ma to być 38 proc., choć wcześniej spodziewano się aż 50 proc. Na koniec 2011 r. prognozowane jest już 57 proc. wobec 62 proc. spodziewanych wcześniej.

Dane gospodarcze
Rosja się kurczy. Kreml utajnia dane demograficzne
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Dane gospodarcze
To ta projekcja inflacji przekonała RPP do obniżki stóp procentowych
Dane gospodarcze
Kierunek dla stóp procentowych w Polsce: w dół, choć raczej nie w cyklu
Dane gospodarcze
Adam Glapiński, prezes NBP: RPP jest skłonna dalej obniżać stopy procentowe
Dane gospodarcze
Niespodzianka. RPP obniżyła stopy procentowe