Reklama

Telewizory LED jednak wolniej zdobywają nabywców

Wcześniejsze prognozy odnośnie do ich udziału w sprzedaży telewizorów na świecie okazały się zbyt optymistyczne. Jednak technologia LED zyskuje zwolenników – i choć wolniej niż wcześniej zakładano, to jednak zwiększa udział w rynku

Publikacja: 31.05.2011 03:22

Telewizory LED jednak wolniej zdobywają nabywców

Foto: Bloomberg

Z danych firmy badawczej DisplaySearch wynika, że w I kwartale sprzedaż telewizorów LED wyniosła 16,4 mln sztuk i była o 200 tys. niższa niż w ostatnim kwartale 2010 r. Ich udział w sprzedaży telewizorów wyniósł 33 proc. i był o 3 pkt proc. niższy niż w prognozie sprzed kilku miesięcy.

DisplaySearch obniżył też swoje szacunki odnośnie do udziałów telewizorów LED w tym roku. W II kwartale ma to być 38 proc., choć wcześniej spodziewano się aż 50 proc. Na koniec 2011 r. prognozowane jest już 57 proc. wobec 62 proc. spodziewanych wcześniej.

– Ten sektor ma ogromne możliwości rozwoju. Producenci wciąż obniżają też koszty ich produkcji i zwiększają dostawy – ocenia David Hsieh z DisplaySearch.

Takie telewizory zużywają bowiem choćby mniej energii i są bardziej trwałe. Z danych firmy wynika także, że panele LED są najpopularniejsze w telewizorach o największych przekątnych ekranu. W przypadku modeli z 50 – 54 calami LED stanowi już 86 proc. sprzedaży, a w ekranach z przekątnymi 55 – 59 cali 82 proc. W mniejszych telewizorach proporcje są zupełnie inne – w modelach 32-calowych to jedynie 18 proc.

W ujęciu ilościowym w I kwartale liderem rynku było LG z 27-proc. udziałem, Samsung miał 24 proc., a Sharp 18 proc.

Reklama
Reklama

W ujęciu wartościowym prowadzi już Samsung z 30 proc., a LG ma 27 proc. rynku.

Z danych firmy badawczej DisplaySearch wynika, że w I kwartale sprzedaż telewizorów LED wyniosła 16,4 mln sztuk i była o 200 tys. niższa niż w ostatnim kwartale 2010 r. Ich udział w sprzedaży telewizorów wyniósł 33 proc. i był o 3 pkt proc. niższy niż w prognozie sprzed kilku miesięcy.

DisplaySearch obniżył też swoje szacunki odnośnie do udziałów telewizorów LED w tym roku. W II kwartale ma to być 38 proc., choć wcześniej spodziewano się aż 50 proc. Na koniec 2011 r. prognozowane jest już 57 proc. wobec 62 proc. spodziewanych wcześniej.

Reklama
Dane gospodarcze
Agencja S&P utrzymała rating Polski oraz jego perspektywę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Dane gospodarcze
Polska gospodarka „w sam raz”. NBP pokazuje optymistyczny scenariusz do 2027 r.
Dane gospodarcze
Wzrost wynagrodzeń w polskiej gospodarce mocno hamuje. Tempo najniższe od 4,5 roku
Dane gospodarcze
Adam Glapiński nie wykluczył kolejnej obniżki stóp procentowych w grudniu
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Dane gospodarcze
Rada Polityki Pieniężnej ponownie obniżyła stopy procentowe w Polsce
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama