Reklama
Rozwiń

Rosną obawy przed bezrobociem. Polacy budują finansowe poduszki

We wrześniu lekko polepszyły się wskaźniki obecnych i przyszłych nastrojów konsumenckich. To pierwsza poprawa od trzech miesięcy. Pogłębiają się jednak m.in. obawy przed wzrostem bezrobocia - są najwyższe od półtora roku.

Publikacja: 18.09.2024 13:24

Rosną obawy przed bezrobociem. Polacy budują finansowe poduszki

Foto: Adobe Stock

-13,9 pkt – tyle wyniósł bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej we wrześniu br., według najnowszych danych GUS. Z kolei wyprzedzający wskaźnik sięgnął -9,7 pkt.

Indeksy przyjmują wartości od -100 do +100 punktów. Powstają na podstawie comiesięcznych wywiadów wśród Polaków i są miarą naszych aktualnych oraz przyszłych (na następnych 12 miesięcy) nastrojów konsumenckich. To ważne dla perspektyw konsumpcji w Polsce: sprzedaży towarów i usług. Konsument w dobrym nastroju – pozytywnie oceniający swoją sytuację materialną czy sytuację w państwie oraz dobre perspektywy na przyszłość – jest bardziej skłonny do zwiększania wydatków.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Dane gospodarcze
Amerykanie zaczęli mniej wydawać i więcej oszczędzać
Dane gospodarcze
Alarmujące pogorszenie nastrojów w polskim przemyśle. Fatalne dane o PMI
Dane gospodarcze
Wzrost inflacji wspiera jastrzębie w RPP
Dane gospodarcze
Niespodziewany spadek inflacji w Niemczech. Federalny Urząd Statystyczny podał wstępny odczyt
Dane gospodarcze
GUS: inflacja w czerwcu w Polsce lekko powyżej prognoz i poziomu z maja