Reklama
Rozwiń
Reklama

Pomimo dobrej koniunktury na rynku pracy oraz efektu 500+ konsumpcja rośnie wolniej od prognoz analityków

Wydatki gospodarstw domowych zwiększają się zaskakująco wolno, biorąc pod uwagę doskonałą koniunkturę na rynku pracy i wsparcie budżetów rodzin przez program 500+.

Aktualizacja: 01.09.2016 09:34 Publikacja: 31.08.2016 19:54

Foto: Bloomberg

We wtorkowych danych o strukturze wzrostu gospodarki w II kwartale najwięcej emocji wzbudził spadek inwestycji o 4,9 proc. rok do roku. Dla ekonomistów nie mniejszym zaskoczeniem było jednak niewielkie przyspieszenie wzrostu wydatków konsumpcyjnych: zwiększyły się one o 3,3 proc. rok do roku, po zwyżce o 3,2 proc. w poprzednim kwartale. Tymczasem ekonomiści oczekiwali odczytu na poziomie 3,6 proc. Za taką dynamiką konsumpcji przemawiał szybki wzrost dochodów gospodarstw domowych z pracy i świadczeń społecznych.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Dane gospodarcze
Inflacja bazowa w Polsce w dół. Jest najniższa od 2019 r.
Dane gospodarcze
PKB Japonii w dół przez amerykańskie cła. Rząd szykuje pakiet ratunkowy
Dane gospodarcze
GUS potwierdził: inflacja w październiku spadła najniżej od ponad roku
Dane gospodarcze
Wielka Brytania ze słabym wzrostem PKB. Zaszkodził atak hakerski
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Dane gospodarcze
Są nowe dane GUS o PKB Polski. Wzrost gospodarczy najwyższy od trzech lat
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama