Jak prognozuje firma badawcza iSuppli, sprzedaż telewizorów LED będzie rosła w najbliższych latach w średnim tempie ok. 400 proc. rocznie. O ich powodzeniu zdecydują możliwości techniczne – lepsze od tradycyjnych ekranów LCD parametry obrazu, mniejsze zużycie energii oraz mniejsze wymiary (są cieńsze i lżejsze).

Jak podaje iSuppli, w 2013 r. 83 proc. sprzedawanych odbiorników LCD z przekątną powyżej 40 cali będzie właśnie w technologii LED, podczas gdy w 2008 r. było to 0,1 proc., a w ub.r. ledwie 6 proc. – Producenci paneli mocno inwestują w LED, dlatego ten segment bardzo szybko się rozwija, daje też możliwości wygenerowania większej marży – mówi Riddhi Patel, analityk systemów telewizyjnych w iSuppli.

Boom na LED najszybciej będzie zauważalny w USA, ale technologia wraz ze spadkiem cen będzie się popularyzowała także na innych rynkach.

Pomoże jej również planowany w tym roku debiut telewizorów do oglądania programów w trzech wymiarach. Odbiorniki tego rodzaju będą także wykorzystywać technologię LED. Producenci już prześcigają się w datach debiutów telewizorów 3D – do czerwca czołówka branży wprowadzi już takie produkty na rynek. Zdaniem branży będzie to przełomowy moment, porównywalny z debiutem telewizorów LCD czy płyt CD.